Lajos Tamás, az oktatási intézmény Áramlástani Tanszékének vezetője szerdai sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az 56 millió forint értékű projekt keretében modellezik a majdani kipufogógázokból fakadó szennyezéseket a leggyakoribb szélirányok ismeretében. A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. által finanszírozott projekt keretében az autók által okozott várható zajterhelést is vizsgálják, ezt az egyetem a Vibrocomp Kft.-re bízta.
A professzor kifejtette: a Kármán Tódor Szélcsatorna Laboratóriumának 2,6 méter átmérőjű, 15 méter hosszú zárt csövében három, 25 négyzetméteres makettel szimulálják azokat a légszennyezési hatásokat, amelyek a 10-11-es főutak közötti, majdani 9 kilométeres sztrádaszakaszt, illetve a közelében lévő településeket érik 2010-ben, továbbá 2018-ben. |
A tanszék végezte korábban azt a hasonló vizsgálatot, ami a millenniumi városközpont ferencvárosi légminőségre gyakorolt hatására irányult. Hasonló kutatás előzte meg a Széna téren a Mammut bevásárlóközpontok megépítését is.
A laboratórium nemzetközi megbízásokat is kap, egyebek között ők végezték a dallasi repülőtér egyik termináljának áramlástani elemzéseit.
Pár évig a Szentendrei útra zúdulna az M0-ás híd forgalma
2010-ig matricázunk - az autóutakon is
Civilek civilek ellen: sehogy sem jó az M0-ás?
Világrekord: a helyére úsztatták a Duna-hidat
Az M0-ás építésének leállítása 284 millió eurót ér
M0: a magyarok Chuck Norris-hidat akarnak