Szlovákiában az új autógyárak már felszívták a szakképzett munkaerőt, és most továbbiakért versenyeznek. A versenyre bőven van tér: Szlovákiában az átlagbér kevesebb mint az egyharmada a nyugatinak. "Egyes állásokban munkaerőhiány van. A szomszédos országokban is hirdetjük a magasabb képzettséget igénylő munkahelyeinket - mondta a dél-koreai Kia Motors zsolnai (Zilina) gyárának szóvivője a Reuters hírügynökségnek.
A francia PSA Peugeot Citroen nagyszombati (Trnava) gyára lakást és vállalati karriert is ígér a fizetés mellé, és még így is megéri a cégnek áthelyezni a gyártást a nagy-britanniai Coventryből, ahol az idén bezárja üzemét. A francia gyár igyekszik együttműködési megállapodásokat kötni a szlovák technikumokkal, műszaki főiskolákkal, a munkaerő hosszú távú biztosítása végett.
Tavaly az új EU-tagok közül Csehországban készült a legtöbb autót, 826 629. A második Lengyelország volt 589 561-gyel, Szlovákia a harmadik, 267 032-vel. |
Az amerikai Ford és a német GETRAG alkatrészgyártó vegyesvállalata máris inkább Szlovákia keleti részébe települ, nem csak az ukrán és az orosz piac reményében, hanem számítva az onnan érkező dolgozókra is.
Szlovákiában 2012-ben már 840 700 autót gyártanak a mostani tervek szerint, ezzel az ország az egy lakosra jutó autógyártásban világelső lesz. Az autóipari munkahelyek száma, a beszállítókkal együtt, két-három éven belül megkétszereződik, körülbelül 100 ezerre.
Szlovákiában terjeszkedik a Samsung
Becsődölt a Slovak Airlines
Amerikai invázió Közép- és Kelet-Európában