Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi biztos a Bild am Sonntag napilapnak azt nyilatkozta, hogy a sebességkorlátozás bevezetésével jelentősen csökkenhetne a széndioxid-kibocsátás a német autópályákon.
A németek viszont azt mondják, hogy ha korlátoznák a sebességet a „korlátlan sebesség országában”, az igen keveset változtatna a jelenlegi helyzeten. A német közlekedési minisztérium szóvivője szerint, ha 100 km/h-ban állapítanák meg a maximális sebességet, akkor a széndioxid-kibocsátás csupán 0,6 százalékponttal csökkenne. A minisztérium egyébként azzal érvel a jelenlegi helyzet fenntartása mellett, hogy a német autóutak 98 százalékán már most is van valamiféle sebességkorlátozás.
Szociáldemokrata politikusok a „klímahisztéria” veszélyére figyelmeztetnek, hangsúlyozva, hogy az ország gazdasági érdekeivel is számolni kell. A német autógyártókat tömörítő érdekvédelmi szervezet szerint Németországnak nincs szüksége Brüsszel kioktatására a környezet védelme területén.
Sztavrosz Dimasz szerint a sebességkorlátozás más EU-tagországban és az Amerikai Egyesült Államokban is magától értetődő, érdekes módon csak Németországban okoz problémát.
Külön pikantériát ad az előzmény nélkül kirobbant vitának, hogy jelenleg éppen Németország tölti be az EU elnökségét, s az uniónak Angela Merkel német kancellár szerint is élére kellene állnia a klímaváltozás megakadályozásáért folytatott harcnak. A kancellár vezette múlt héten azt az EU-csúcstalálkozót, ahol a vezetők vállalták, hogy 2020-ra az 1990-es szinthez képest 20 százalékkal csökkentik a széndioxid-kibocsátást.
A személyautók az EU széndioxid-kibocsátásának több mint egy tizedéért felelősek. 1998-ban az európai autógyártók szövetsége önként vállalta, hogy 2008-ra az új autók átlagos széndioxid-kibocsátását jelentősen csökkenti. Az ipar adatai szerint a Fiat, a Citröen és a Renault teljesíti is a kitűzött feladatot, a német BMW és a Volkswagen azonban elmaradt a tőle várt teljesítménytől.
Igazoltatás és balesetveszély - van összefüggés?
Idióták a leállósávban: életveszélyes autópályák
Szerkezetkész a dunaújvárosi Duna-híd
Matricás szakaszok: kezdeti előny a bliccelőknél
Forrás: euractiv.hu