Egyéves késésben van a 4-es metró építése, így legkorábban 2010 legvégén szállítanak majd utasokat a vezető nélküli szerelvények az Etele tér és a Baross tér között - közölte a főpolgármester szerdán újságírók előtt. A metró Bosnyák térig tartó szakaszán pedig várhatóan 2012 utolsó hónapjaiban lehet majd utazni - tette hozzá Demszky Gábor. Bejelentette azt is, hogy a metróalagút fúrása április első hetében indul meg.
A városvezető közölte még: a tervezetthez képest a beruházásnak eddig 43,1 milliárd forint a "túlköltsége". |
Dancs Gábor, a Városháza szaktanácsnoka a metróberuházás finanszírozására utaló kérdésre az MTI-nek azt mondta: az Európai Uniótól 70-250 milliárd forintnyi forrást várnak.
A sajtótájékoztatón Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes megerősítette azt a nem sokkal korábban már bejelentett hírt is, ami szerint a beruházásnak új projektigazgatója lesz. Mint fogalmazott, Gulyás Lászlót, a DBR (Dél-Buda-Rákospalota) Metró Projekt Igazgatóság vezetőjét "nem menesztették", csak "megerősítették a projektigazgatóságot". Utalt arra, hogy Gulyás László a jövőben szakértőként tevékenykedik a cégnél.
Gulyás László kedden még Zuglóban tárgyalt Becker László metróbiztossal és a XIV. kerületi polgármesterrel a beruházás folytatásáról. Weinek Leonárd polgármester ezt követően azt közölte: az érvényes szerződések és az eredeti tervek szerint halad a beruházás, a további lépésekhez azonban összehangoltabb munkára van szükség az érintett önkormányzatok és a projektvezetőség között.
Tarlós István, a Fidesz-KDNP frakciószövetség elnöke hétfőn azt mondta: a budapestiek a főpolgármester egyértelmű válaszát várják a metróberuházással, annak finanszírozásával kapcsolatban.
Korábban a Fejlesztéspolitikáért Felelős Kormánybizottság azt közölte az MTI-vel, hogy jelenleg háromoldalú tárgyalások folynak a metró megvalósításának, részben EU-támogatásokból történő finanszírozásáról, illetve annak lehetőségeiről a főváros, az Európai Bizottság és a magyar kormány között.
Demszky Gábor a metróberuházással kapcsolatban szerdán délután tart sajtótájékoztatót.
Kovács a metró-finanszírozásról: nincs reális veszély (hanganyag)
Lesz-e egyáltalán négyes metró?
Elmaradott, nehézkes és túlszervezett a BKV