Magyar cég szorította ki a németeket az orosz lencsepiacról
Február közepétől a japán Hoya magyarországi leányvállalata látja el az orosz piacot szemüveglencsével, amit eddig a Hoya németországi cége szállított erre a piacra - közölte a Hoya Lens Hungary Zrt. csütörtökön az MTI-vel. A Hoya az orosz piacon havi 25 ezer eurós (jelenlegi árfolyamon 6,45 millió forint) forgalmat bonyolít, és az éves forgalom összege évente megduplázódik.
A japán cégnek két magyarországi leányvállalata van: a Hoya Szemüveggyártó Zrt. Mátészalkán üveglencséket gyárt, míg a budapesti Hoya Lens Hungary Zrt. műanyag lencséket állít elő és forgalmaz a mátészalkai termékekkel együtt. A budapesti vállalkozás a Hoya vállalatcsoport közép-európai laboratóriumaként is működik. A magyar cég a rövidebb szállítási határidő és a rugalmasabb vevőszolgálatnak köszönhetően nyerte el az oroszországi szállítást az eddigi német szállító előtt.
Az orosz piacon az eladott termékek közel 50 százaléka üveglencse. A Hoya Szemüveglencsegyártó Zrt. a 2006 március végén záródó pénzügyi évben 2,74 milliárd forint árbevételt és 325 millió forint adózott nyereséget ért el, míg az előző üzleti évben az árbevétel 1,66 milliárd forint, a profit pedig 1 millió forint volt. A Magyarországon 40 százalékos részesedéssel piacvezető Hoya árbevételének 8-9 százaléka származott az exportból.
Bajor vállalatok készülnek Magyarországra
Szűk lesz az orosz piac a TriGránit számára?