A 12 évesnél fiatalabb korosztálynak szánt újságoknak és televíziós műsoroknak az idén nélkülözniük kell a Mars- és a Snickers-csokireklámot. A hatévesnél fiatalabbakat korábban sem célozta meg a Twix és a Maltesers nevű édességeket is gyártó Masterfoods cég reklámpolitikája.
A döntést azt követően jelentették be, hogy a hatóságok részéről felvetődött: a 16 évesnél fiatalabbaknak szóló tévéműsorokban betiltják az alacsony tápértékű ételek reklámozását, s ezt az intézkedést kiterjesztik az olyan, felnőtteknek szánt tévéműsorokra is, amelyeket gyerekek is nézhetnek.
A Masterfoods megelőzte a tilalom bevezetését, és nagyvonalú gesztussal - sokak szerint PR-fogásként - önkorlátozó intézkedéseket jelentett be. Érdekes, hogy a hivatalos tilalomról elterjedt hírek 16 éves korhatárról szóltak, a Masterfood „előre menekülése”, önkorlátozása azonban csak a 12 évnél fiatalabbakra terjed ki. Ebből sokan arra következtetnek, hogy az igazi fogyasztói réteg a 12-16 éves korosztály lehet. A Masterfood önkorlátozó politikája a gyermekeknek szóló internetes honlapokra is kiterjed.
Étkezési zavarok: csak a levegőbe beszélnek róla?
Decemberben esszük a legtöbb édességet
Otthon, édes otthon - csokoládéból
Forrás: euractiv.hu