Áfás számla: felejtse el!
Az összeg 6 százalékkal meghaladja az előző évad 2,84 ezer milliárd dollárját - derül ki a Deloitte Touche Tohmatsu és a STORES magazin közös felméréséből. Világviszonylatban a 250 legnagyobb kiskereskedőnél a fogyasztók másodpercenkénti 90 dollárt, percenként 5,4 millió dollárt költöttek el.
A "Global Powers of Retailing 2007" ("A világ legnagyobb kiskereskedői - 2007") jelentés árbevétel alapján rangsorolja a világ 250 legnagyobb kiskereskedő vállalkozását, bemutatja az 50 leggyorsabban fejlődő vállalatot, és megvizsgálja azokat a legjelentősebb nehézségéket, amelyekkel a kiskereskedőknek szembe kell nézniük. A rangsor a vállalatok 2005. július 1-je és 2006. június 30-a közötti tizenkét hónapjárról rendelkezésre álló, nyilvános adatok alapján készült.
Fekete titkok: kalóriák, nevek, nemek
Féreg és béka a szájban: Nagy Gumicukor-teszt
A jelentés szerint a 250-es toplistán szereplő vállalatok adózott eredménye az értékesítés 3,5 százalékára nőtt az előző tizenkét havi 2,7 százalékról. A latin-amerikai kiskereskedők voltak a legnyereségesebbek, adózott eredményük átlagosan elérte az értékesítés 4,4 százalékát, míg az ázsiai kiskereskedők voltak a legkevésbé nyereségesek, 2,9 százalékos nyereséghányaddal. Európán belül az angol vállalatok vezetik a listát 5,5 százalékos átlagos nettó nyereséghányaddal. Németország, melynek piacát alacsony nyereséghányad jellemzi, 2 százalékos átlag nettó nyereséghányaddal követte a többieket.
A kiskereskedelmi láncok is nyithatnak orvosi rendelőket Nagy-Britanniában - írja a Világgazdaság. A cikk szerint a londoni kabinet a magánorvosok, a londoni FTSE tőzsde 100-as indexében szereplő cégek, illetve egyéb szociális célú vállalkozások számára teszi lehetővé, hogy pályázzanak rendelők működtetésére. A kormány döntésének az a célja, hogy növelje a háziorvosok számát az ország azon körzeteiben, ahol hiány van rendelőkből. |
A Deloitte szakértője szerint a szaküzletek növekvő jelenléte egyrészt a középosztály erősödését mutatja világszerte - ők ugyanis egyre többet költenek berendezésekre és háztartási cikkekre -, másrészt a divatirányzatok globalizációját. A trendek hatására a szaküzletek várhatóan globális viszonylatban is terjeszkedni fognak annak érdekében, hogy kielégítsék ennek a csoportnak az új vásárlási szükségleteit. A világ öt vezető kiskereskedelmi hálózata egyébként a Wal-Mart, a Carrefour, a Home Depot, a Metro és a Tesco. Utóbbi 1996-ban még csak a 18., 2000-ben pedig a 13. volt.
Körbenéztünk, elszédültünk: elszálltak az árak
Sokkoló bevásárlás: Nagy Bevásárlókocsi-teszt
Giccs-parádé, vagy tuti ajándék?