Április 1-jétől a korábbi tervekhez képest kevesebb útszakaszra terjesztik ki a matricásítást - értesült a Világgazdaság. A kamionok (D4-es kategória) után 28 főút összesen 35 szakaszán kell fizetni - derül ki a cikk szerint a szaktárca rendelettervezetéből.
Az elképzelés szerint nemcsak a 12 tonna feletti járművek számára szűnik meg 15 autópálya- és hat autóútszakasz eddigi ingyenes használata, hanem minden 3,5 tonna felettire (D2-es, D3-as) - írja a lap. A három említett kategóriában közlekedőknek csak az M0-s és a sztrádák fővárosi bevezető szakaszai lesznek díjmentesek.
A teherautóknak és az autóbuszoknak fizetniük kell majd az autópályák jelenleg ingyenes városi elkerülő szakaszaira, egyebek között az M1-es Győrt, illetve Mosonmagyaróvárt, az M3-as Hatvant és Nyíregyházát, az M35-ös Debrecent, az M5-ös Kecskemétet, az M7-es Székesfehérvárt elkerülő szakaszára is. A fuvarozók számára díjas lesz továbbá például az M15-ös, az M2-es (Budapest–Vác), az M4-es Budapest–Üllő), az M9-es (a 6-os és az 51-es főút között), valamint az M70-es használata is.
A lap információi szerint nincs még döntés az ellenőrzés mikéntjéről, így szakmai vélemények szerint az első időben megúszhatják a bliccelők. A szaktárca a díjrendszer kiterjesztésével elsősorban a kamionoknak a főutakról az autópályákra való átterelését szeretné elérni. A személyautók számára minden változatlan marad - olvasható az újság mai számában.
Laboratóriumban döntik el, hol legyen az M0-ás
További halogatás útdíjfronton
Az M7-esen tesztelik az elektronikus díjfizetést
2007-ben elkészülő autópályák: kis piros vonalak