Még megéri a gyártótól vásárolni Európában
A legtöbb gyári üzlet Nagy-Britanniában található, 36, s ezzel ott gyakorlatilag már telítetté vált a piac, sőt néhányat már be is zártak megfelelő érdeklődés híján. A kontinentális Európában azonban még van növekedési lehetőség a piackutatók szerint: Ausztriában például tavaly 157,1 százalékkal, Írországban 151,7 százalékkal nőtt a factory outletek eladótere. Összességében jelenleg 1,7 millió négyzetmétert tesznek ki Európában a gyári eladóhelyek, ez 17 százalékkal több az előző évinél.
A piackutatók szerint a factory outletek esetében a befektetési alapok akár 17 százalékos csúcshozamot is elérhetnek, míg a hagyományos bevásárló központoknál a legjobb esetben is 10 százalék körül van a hozam. Mindamellett a kutatók arra is figyelmeztetnek, hogy Európában kezd telítetté válni, s hamarosan bekövetkezhetnek az első csődök is.
Szakosodnak a plázák - irány a belváros