1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy kevésbé kézzelfogható dolog esetében a lehetséges árak gyakran meglepően széles skálán mozognak - tesztelje, melyik az igazán jó ár
Amikor a marketingesek egy árucikk értékét próbálják „belőni” a piaci bevezetés előtt, általában nincs túl nagy mozgásterük a lehetséges árak tekintetében. Azonban egy kevésbé kézzelfogható dolog esetében – szolgáltatás, előfizetés, szeminárium, letölthető elektronikus könyv stb. – a lehetséges árak gyakran meglepően széles skálán mozognak

Az egyik menedzsment tanácsadó kérhet akár 50.000 Ft-ot is óránként, míg egy másik csak 25.000 Ft-ot szab ki ugyanazért a szolgáltatásért. Ez vajon azt jelenti, hogy az első kétszer annyira jó szakember mint a második? Nem feltétlenül. De minden bizonnyal sokkal jobban állítja be az árait.

Egy 68 oldal terjedelmű e-book (elektronikus könyv) tényleg 5-ször annyit ér mint egy ugyanabban a témában íródott 200 oldalnyi anyag, melynek ráadásul még a szerzője is elismertebb? Valószínűleg nem. Mégis mindannyian tapasztalhatjuk, hogy az elektronikus könyvek, hagyományos társaikhoz képest néha megdöbbentő árakon hagyják el virtuális polcaikat.

Mi a helyzet az online havidíjas szolgáltatásokkal? Az érték mely egy előfizetés mögött rejlik, valóban megér havi 2500 Ft-ot? Vagy 8500-at? Vagy a vásárlók netán még 25000 Ft-ot is megadnának érte havonta?

Tesztelje, melyik az igazi

Mielőtt szolgáltatását véglegesen beárazná, próbálja ki a gyakorlatban, hogy milyen eredményt hoz ha különböző árakon kínálja termékét, szolgáltatását. A teszt eredményeként valódi eladási adatok kerülnek az Ön birtokába, melyek kiindulási alapul szolgálnak a további tervezés során. A számokból egyértelműen látni fogja, hogy miként reagálnak az emberek az Ön ajánlatára valójában, ellentétben azzal a módszerrel, amikor Ön próbálta meg kitalálni.

Vagyis a tesztelés segítségével rengeteg szubjektív tényezőt kizárhat az árképzési egyenletből.

Létezik egy alapelv az árak tesztelésére: addig növelje az árat, amíg el nem éri azt a pontot, amikor az emberek már odébbállnak az ajánlata láttán.
Az így kapott ár nem minden esetben a legmegfelelőbb választás, de legalább azt megtudhatja belőle mi a legmagasabb, de még elfogadható ár a szolgáltatásáért.

Vizsgáljuk meg egy gyakorlati példán keresztül, miként hozható ki a maximális profit egy újonnan piacra dobott e-book eladásából.

A tényleges értékesítés beindítása előtt az alábbi három árat teszteljük:

1. 2000 Ft
2. 4000 Ft
3. 6500 Ft

Első lépésként elkészítünk három értékesítési oldalt, melyek az árak kivételével teljesen egyformák. Majd gondoskodunk arról, hogy nagy mennyiségű látogató érkezzen mindhárom oldalra. (A Google Adwords hirdetés segítségével ez könnyedén kivitelezhető.) A párhuzamos tesztelés módszerének alkalmazásával a látogatói forgalmat egyenlő arányban küldjük mindegyik oldalra.

A párhuzamos teszt eredménye:
 

 

1. verzió

2. verzió

3. verzió

Ár

2000 Ft

4000 Ft

6500 Ft

Megrendelés

39

48

30

Bevétel

78.000 Ft

192.000 Ft

195.000 Ft

Az eredményekből egyértelműen látszik, hogy a teszt-eladások során a legmagasabb ár hozta a legnagyobb bevételt, ráadásul jelentős árréssel.
Tanulság: ha nem teszteltük volna le a legmagasabb árat, akkor valószínűleg fel sem tételeztük volna, hogy egy e-book akár még 6500 Ft-ot is megér a célpiacnak.

Elemezze az eredményeket

A fenti példa alapján Önt is bizonyára csábítaná a lehetőség, hogy a legmagasabb, „nyertes” áron kínálja termékét, hogy aztán hátradőlve várhassa a hat számjegyű bevételeket. Ugye?

Néhány termék és szolgáltatás árképzése során valóban ez a jó döntés. Azonban ebben a példában a megrendelések száma az, ami figyelmet érdemel.

Jóllehet nem a 4000 Ft-os könyv termelte a legnagyobb bevételt, de a legmagasabb számú megrendelést hozta, igaz kisebb árréssel mint a  legmagasabb ár.
Ez a tény egy nagyon lényeges kérdést vet fel: Mi a fontosabb? Azonnali nagy bevételre szert tenni, vagy biztosan megszerezni minél több új vásárlót?
Ha az Ön cége életében kulcsfontosságú az új vásárlók szerzése, akkor a 4000 Ft-os árat kell választania. Ez a döntés különösen helytálló, ha az Ön által kínált
szolgáltatás havidíjas és rendszeres bevételt generál, vagy ha meglévő vásárlóinak ad el újra és újra.

Figyeljen a részletekre is

Lehetetlen megmondani egy termék vagy szolgáltatás legjobb árát anélkül, hogy előtte le ne tesztelne jó néhány variációt. Ahogy a fentiekben is olvashatta fontos megtalálnia a legmagasabb pontot, ameddig még elmehet terméke árának emelésében. Mielőtt túl gyorsan vonna le következtetéseket, fontos az eredmények részletes tanulmányozása is az elérendő céljai fényében. Gondolja át újra üzleti modelljét és válassza azt az árat, mely vállalkozása hosszú távú törekvéseit támogatja.

A párhuzamos tesztelés módszeréről bővebben az Internet-Marketing.hu weboldal „Látogatottság mérés” rovatában olvashat.

 

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG