Meghosszabbítják a négyes metró nyomvonalát?
Az Országgyűlés Gazdasági és Informatikai Bizottságának albizottsága Kupper Andrásnak és Fónagy Jánosnak (Fidesz) a metrótörvényt módosító javaslatát tárgyalta, amely szerint a 4-es metróvonalat - amely Budapest Kelenföldi pályaudvar és a Bosnyák tér között épül - hosszabbítsák meg egészen a budaörsi virágpiacig.
Becker László metróbiztos a testület ülésén elmondta: a jelenlegi tervek szerint a négyes metró első - Kelenföld és a Keleti pályaudvar közötti - szakasza 2010 végére, a második szakasz - a Keleti pályaudvartól a Bosnyák térig - 2012-re készülhet el. Foglalkoznak a harmadik - Kelenföld és a virágpiac közötti - szakasz megvalósíthatóságával is.
Gulyás László, a DRB Metró Projekt Igazgatóság vezetője hangsúlyozta: a harmadik szakasz "kiteljesíti" a négyes metrót. A szakértők egyetértettek abban, hogy a négyes metró "torzó" lenne, ha nem épülne meg a harmadik szakasz is.
Baráth Etele (MSZP) megítélése szerint nem volna szabad az első és második szakaszt módosítani, ezért nem támogatják a törvénymódosítást. De - mint mondta - fontosnak tartja, hogy a második szakasz befejezte után azonnal kezdődjön meg a harmadik szakasz építése. A képviselő kifogásolta a metró jelenlegi nyomvonalát, mert szerinte a tervek elkészülte óta jelentősen megváltozott a dél-budai közlekedés.
Lakos Imre (SZDSZ), XI. kerületi alpolgármester is azt hangsúlyozta a vitában, hogy mihamarabb meg kell kezdeni a harmadik szakasz érdemi előkészítését.
A Pénzügyminisztérium képviselője azt közölte a képviselőkkel, hogy a kormány a többletköltségek miatt nem támogatja a törvényt módosító javaslatot.
A képviselők végül 4 igen, 4 nem és egy tartózkodó szavazat mellett úgy döntöttek, nem ajánlják a gazdasági bizottságnak, hogy általános vitára alkalmasnak tartsa a módosítást. Ugyanakkor Fónagy János és Baráth Etele egyetértett abban, hogy foglalják írásba: a metró kihasználtsága és a dél-budai közlekedési problémák megoldása miatt fontosnak tartják, hogy a harmadik szakaszt mielőbb elkezdjék előkészíteni, és az illetékesek dolgozzák ki a finanszírozás lehetőségeit.
Idén nyáron is lesz metrófelújítás
Április 5-től lezárják a Kálvin teret