Meghúzzák a nadrágszíjat a német csomagküldők
A forgalom visszaesése miatt a Karstadt Qeulle takarékossági intézkedéseket készül bevezetni két csomagküldő leányvállalatánál, a Neckermannál és a Quellénél: évi 32 millió euróval akarják csökkenteni kiadásaikat. Emiatt mintegy 4 ezer dolgozónak csökkenhet a fizetése, az évi fizetett szabadságot pedig két héttel megkurtítják. Az Otto egyelőre még tartja magát, egyebek mellett a labdarúgó vb-nek köszönhetően, a vállalat az idei év második negyedében a tavalyihoz hasonló forgalom-növekedést vár. Az első negyedben 4,8 százalékkal nőtt az árbevétele az egy évvel korábbihoz képest.
A szakma főként az internetben bízik. Az internetes értékesítésre specializálódott vállalatok forgalma tavaly 19,8 százalékkal nőtt, a vásárlók minden harmadik eurót internetes vásárlásara költötték. A hagyományossal ellentétben bővült az értékesítés más csatornákon is, a teleshopping például 15,5 százalékkal.
Az olaszok nyertek, de Németország az igazi győztes