Milliárdok bor és olajbogyó reklámra
A mezőgazdasági termékeket az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Oroszországban, Ukrajnában, Ausztráliában, Japánban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Norvégiában és Svájcban népszerűsítik, amihez 8,2 millió euró (kb. 2,1 milliárd forint) támogatást ad az Európai Unió.
Az EU a harmadik országokban lebonyolított kampányok költségének legfeljebb a felét finanszírozza, elsősorban a PR-anyagok előállítását támogatva. Az egyik fő tartalmi szempont az EU-termékek minőségének, higiéniájának, biztonságosságának bemutatása. Brüsszel az EU-vásárokon, kiállításokon való részvételt is támogatja, illetve azokat az erőfeszítéseket, hogy a földrajzilag védett termékeket (mint például a tokaji bor) megismertessék egy adott ország polgáraival.
Minden tagországnak évente június 30-ig kell elküldenie azoknak a programoknak a listáját, amelyeket a támogatásra érdemes programok közé jelölnek. A Bizottság értékeli a programokat és eldönti, hogy melyik jogosult a támogatásra. A promóciós kampányokhoz adott konkrét országokban, konkrét termékekkel kapcsolatos akcióhoz adnak anyagi segítséget.
euractiv.hu