Mindenki a kedvezményekre hajt
A Magyar Márkaszövetség közleménye szerint a közös marketing-akciót elsősorban a hazai vásárlási szokások árközpontúsága indokolja.
A kezdeményezés fő célja, hogy felhívják a fogyasztók figyelmét a megbízható, minőségi napi fogyasztási cikkek (FMCG) márkáinak előnyeire. Ezt sok más érv mellett az egyre gyakoribb élelmiszer-botrányok, valamint az uniós piacról beáradó olcsó, de rossz minőségű termékekkel kapcsolatos problémák indokolják a szervezet szerint.
A GfK adataira hivatkozva a márkaszövetség közleményében arra mutat rá, hogy a hazai vásárlók túlnyomó többsége, 88 százaléka tudatosan az akciós, árengedménnyel kapható termékeket részesíti előnyben. Továbbra is az ár az első és legfontosabb vásárlási szempont, csak ezután következik a minőség, a kényelem, vagy a választék. Napjainkban a fogyasztók már minden hetedik forintjukat valamilyen kereskedelmi márkára költik a napi-heti bevásárlások során - áll a közleményben.
Az ACNielsen globális kutatása alapján Magyarország még mindig vezető helyen áll a kereskedelmi márkák növekedési arányát illetően, bár a trend némileg lassulni látszik, hiszen a tavalyi felmérés csupán 15 százalékkal nőtt a korábbi 44 százalékossal szemben.
Nem költség, hanem márka alapján választunk mobilt