Az indiai mobilpiac méretre a világon a második - a kínai után -, és a világon a leggyorsabban növekszik. A Hutchison Essarnak 23,3 millió ügyfele van. Indiai kormányzati becslések szerint 2010-re 500 millió mobilkészülék-tulajdonos lesz Indiában. 2002-ben 10 millió indiainak volt mobiltelefonja, számuk ma körülbelül 150 millió, táboruk havonta 5-6 millióval bővül.
A bevásárlás megfelel a Vodafone stratégiájának: ahol lehet, korlátozni akarja a jelenlétét a túlérett, nehezen bővíthető piacokon, és terjeszkedni a felzárkózó, az alapszolgáltatások terén még gyorsan bővülő piacokon. Ezt üdvözlik a befektetők, de arra is figyelmeztetik a cégvezetést, hogy a sorozatos bevásárlások költsége és a rájuk következő értékleírások szintén lassítják, legalábbis jelenleg, a vállalat előmenetelét.
A svájci Swisscom távközlési vállalat december közepén visszavásárolta a mobiltelefon-szolgáltató részlege, a Swisscom Mobile 25 százalékát a Vodafone-tól. A vételár, 4,25 milliárd svájci frank, jóval több volt a piacon várt 3,5-3,75 milliárdnál, de mindenesetre kevesebb, mint amennyit - 4,5 milliárd svájci frankot - a Vodafone fizetett a részesedésért a Swisscomnak 2001. márciusban. Tavaly márciusban a Vodafone kilépett a japán piacról is.
Január végén a Vodafone egyiptomi leánycége megállapodást ír alá arról, hogy 3,34 milliárd egyiptomi fontért (579,1 millió dollár) harmadik generációs mobilkoncessziót vásárol Egyiptomban. A Vodafone Egypt egyike a két egyiptomi mobilszolgáltatónak. Elemzők ezt az ügyletet is "kissé költségesnek" tartották.
Gigantikus zeneletöltés indul idén nyáron
A Pannon elcsábítja a mobilosokat a konkurenciától
Megvan az új Vodafone-vezér
A Vodafone reklámjai a leghatékonyabbak