Benézték a bioetanolosok? Nyakunkon a benzinháború
A nyugat-európai minden másodikkal szemben itthon csak minden ötödik új autót rendelik dízelmotorral - írja a Népszabadság, mely szerint a magyarországi arány nem is fog gyorsan emelkedni, mert a gázolajos modellek drágábbak, némelyik mini félmillióval is többe kerül, mint hasonló teljesítményű benzines változata.
Az üzemanyagárak közötti csekély különbség sem hajtja az itthoni dízelpiacot: több kútnál olykor olcsóbb a 95-ös benzin, mint a gázolaj - írja a lap. Tartósan nincs is remény jelentős változásra a különbségben, hiszen mindkét üzemanyag árát a világpiaci kereslet és a forint árfolyama határozza meg. A cikk szerint marad tehát a dízelek kisebb fogyasztásából adódó előnye, amit viszont jelentősen ront a magasabb autóár.
A lap összeállítása szerint a dízelmotor mellett a kisebb fogyasztás és CO2-kibocsátás, illetve a nagyobb nyomaték szól, a mérleg másik serpenyőjében pedig a drágább beszerzési ár és üzemeltetés, a magasabb NO2 és koromkibocsátás, illetve az induláskor hosszabb ideig hideg utastér és a hidegben zajosabb működés található. |
A magyar kínálatban a legtöbb márka modellje rendelhető dízelmotorral is. A magyar piac legolcsóbb új dízelautója a Dacia Logan Preference, mely 2 millió 659 ezer forintot kóstál, de 2,7 millió alatt elérhető még a Fiat Panda Dynamic és a Fiat Punto Classic dízel változata is. 3 millió alatt további 5 modell találunk, a bűvös határ felett azonban jelentősen megugrik a kínálat - olvasható az újság mai számában.
Márciustól jön a környzetkímélő, olcsóbb benzin
Adóemelés tesz keresztbe a bio-üzemanyagnak?
Biodízel kontra bioetanol: a MOL a gázolajban hisz
Konnektorral feltölthető autóké a jövő?