Nem költség, hanem márka alapján választunk mobilt
A Nokia megbízásából a GfK NOP által az Egyesült Királyságban, az Amerikai Egyesült Államokban, Németországban, Thaiföldön, és Brazíliában 3.900 felhasználó bevonásával elvégzett felmérés szerint a költségek sokkal kevésbé játszanak szerepet a már meglévő ügyfelek megtartásában, mint az új felhasználók megszerzésében.
A Nokia szerint az ügyfelek megtartásában a márka arculata, a hálózat minősége, és a szolgáltatóváltás nehézségei sokkal nagyobb súllyal esnek latba, mint a költségekkel kapcsolatos megfontolások, s például a tervezett telefonálási szokások.
A kutatás kimutatta, hogy szolgáltató-választás előtt sok felhasználó alaposan tájékozódik, körültekintően utánanéz a lehetőségeknek, és több üzletbe benéz. A legtöbbször a fiatal, közepes vagy magas fizetésű, és nem régi felhasználók váltanak szolgáltatót: ők általában többet költenek mobiltelefonálásra, és jellemzően előfizetéssel rendelkeznek.
A felmérés kimutatta azt is, hogy az előfizetéses felhasználók például annak ellenére kevésbé tűnnek hűségesnek a kártyásoknál, hogy erősebb szerződés köti őket a szolgáltatóhoz. Ennek az lehet az egyik oka, hogy az előfizetéses ügyfeleket jobban érdekli az elvándorlásra ösztönző bővebb szolgáltatáskínálat, a támogatott készülékek, illetve a speciális ajánlatok.
Feljövőben a cseh Vodafone
Megugrott a mobilok világpiaci forgalma
Felállt a Vodafone egyik vezére