Átlagos időjárás mellett is várhatóan legalább 7-10 százalékkal növekszik tavalyhoz képest a magyar jégkrémpiac - írja a Világgazdaság. A cikk szerint a minimálisan várt növekedésen felül előreláthatólag az új piaci belépők is élénkítik a forgalmat. Ilyen a magyar Baldauf Kft.-t felvásárló horvát Ledo, de a kiskereskedelmi láncok és diszkonthálózatok saját márkás termékeinek növekvő választéka - elsősorban a Lidl magyarországi megjelenése - is a jégkrém-kategória bővüléséhez vezethet.
A hazai piacot továbbra is az Algidát forgalmazó Unilever és a Schöllert 2003-ban megvásárló Nestlé uralja - írja a lap. Mivel az új piaci belépőknek nincsenek erős márkái, az árakat tartják egyetlen jelentős fegyverüknek. Ez az ágazatban árstagnálást vagy -csökkenést eredményez, miként a kiskereskedelmi láncok és diszkonthálózatok agresszív árpolitikája is - olvasható az újság mai számában.
Nem nőtt a magyar fagyipiac