Népszerű a mobilos autópálya matrica
A rendszer egyelőre a személyautóra érvényes D1-es kategóriájú 4 napos matricáknál alkalmazható, a közlemény szerint ez a jövőben bővülhet, hiszen a nagy érdeklődés igazolta a várakozásokat. Az összes értékesített D1-es kategóriájú, 4 napos matrica mintegy 6,5 százalékát vásárolták meg sms-ben az elmúlt időszakban.
A közlemény kiadói szerint jól vizsgáztak a T-Mobile számára a Nokia, a Pannon számára pedig a Cellum által kifejlesztett vásárlási platformok, illetve a Cleware és New Wave Socket kiegészítő alkalmazásai a szolgáltatás bevezetését követően.
Az idén az első negyedévben 17 százalékkal több autópálya matricát adtak el, mint az előző év hasonló időszakában, az ebből származó bevétel 15 százalékkal, 9,3 milliárd forintról 10,7 milliárd forintra nőtt. Az ÁAK értékelése szerint a növekedés hátterében alapvetően a gyorsforgalmi úthálózat bővülése és az évről évre tapasztalható folyamatos forgalomnövekedés áll. Az első negyedévben a 4 napos matricából adták el a legtöbbet, mintegy 1,5 milliót darabot.
Több út, több bevétel?