Nicole Kidman félmillió dolláros söre - product placement
A product placement, azaz hogy egy-egy terméket jól felismerhetően helyeznek el mozifilmekben, televíziós műsorokban, külföldön és itthon is egyre népszerűbb marketingeszköz. Gondoljunk csak például olyan hazai filmekre, mint a Valami Amerika, az Argó és a Terézanyu. A product placement hódításának oka abban rejlik, hogy egyre több hirdető látja úgy: a vásárlók elérésére hagyományos reklámformákkal már nem elég hatékony. Felmérések szerint egyes európai országokban a nézők közel fele (Németországban például 46%, Spanyolországban 42%, itthon 25%) kifejezetten utálja a hagyományos reklámokat. A product placement egy eredményes módszer lehet a reklámot elutasítók megtalálására.
A tolmács című film kanadai forgatására figyelmességből néhány tálca Kanadai Carlsberg Lagert szállított a dán sörgyártó az Universal/Working Title-nek. Ennek köszönhetően a film egyik kávéházi jelentében Nicole Kidman kétszer iszik Carlsberg sört mialatt Sean Penn-nel beszélget. Az Universal/Working Title becslései szerint a filmet és benne az olajzöld üveges Carlsberget, több mint 563 millió ember látja majd világszerte.
Ötletgyilkos megrendelők - színvonaltalan magyar reklámok