A GVH pénteki közleménye szerint a NorbiFit népszerűsítésére még 2005 utolsó negyedévében indult reklámkampányban a terméket egy rendkívül komplex összetételű, a maga műfajában egyedülálló szerként mutatták be, amelynek szedésével csökken a testsúly.
A GVH vizsgálata szerint viszont a termék reklámozásának idején a forgalmazók nem rendelkeztek igazolással arról, hogy a NorbiFit szedése valóban testsúlycsökkentő hatású lenne.
A versenyhatóság figyelembe vette az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet véleményét is, amely szerint a NorbiFit nincs különösebb hatással az anyagcserére, és a termék nem tekinthető egyedülállónak, mivel összetevői más étrendkiegészítőkben is megtalálhatók.
Mivel a reklámokban megfogalmazott állításokat hitelt érdemlően alátámasztó bizonyítékokkal sem a Bio Time Kft., sem a Norbi.hu Kft. nem rendelkezett, így megtévesztette a fogyasztókat. A bírság összegének meghatározásakor a GVH tekintettel volt arra, hogy a Bio Time Kft. árbevételéhez képest jelentős összegeket fordított a NorbiFit reklámozására, a hirdetésekbe foglalt megtévesztő állítások pedig széles fogyasztói körhöz jutottak el. Súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a társaság tulajdonosi köréhez köthető más vállalkozásokat hasonló okok miatt már több ízben elmarasztalta a versenyhatóság.
A Norbi.hu Kft. esetében ugyanakkor a GVH megállapította: a vállalkozás felelős ugyan a jogsértő reklámokért, ám terhére csak az ellenőrzés elmulasztása róható fel, ráadásul esetében nem volt szó a fogyasztók ismétlődő megtévesztéséről sem.
Még nem kellett fizetniük a megbüntetett biztosítóknak
45 napig kamatmentesen: vizsgálódik a versenyhivatal
Tízmillióért vett földrajzleckét a Coca-Cola a GVH-tól