Nyakunkon a mobilos árháború
Az amerikai Motorola Inc., a világ második számú mobiltelefon-gyártója a tavalyi utolsó negyedben részvényenként csak 13-16 cent közötti adózott eredményt ért el, kevesebbet az októberi vállalati előrejelzésnél. A forgalom 11,6-11,8 milliárd dollár között lehetett, az októberben jósolt 11,8-12,1 milliárd dollár helyett, közölték előzetes, hozzávetőleges becslésként közép-európai idő szerint péntek reggel a cégnél.
Az utolsó negyedben 66 millió mobilkészüléket adtak el, 23 százalékkal többet, mint a harmadik negyedben, és 48 százalékkal többet, mint 2005 utolsó negyedében, de úgy vélik, hogy a földrajzi eloszlás és a termékszerkezet nem volt jó, ezért a forgalom értéke elmaradt a várttól.
Elemzők szerint a Motorola becslése arra vall, hogy árháború bontakozott ki a nagy nemzetközi gyártók között, és megszenvedik annak árkövetkezményét is, hogy a túlérett nyugati piacok után most a kevésbé telített, felzárkózó, elsősorban ázsiai piacok megdolgozása van soron, olcsóbb készülékekkel. Emiatt az értékesítés mennyiségben gyorsan nő, de az árak és a haszonkulcsok szerényebbek. A finn Nokia, a világ legnagyobb gyártója októberben maga is jelezte, hogy piacszerzés végett csökkenti árait.
Jó hír laptoposoknak: tovább gyorsul a világ
Rekordról-rekordra: dörzsölik a tenyerüket a mobilszolgáltatók