Olcsó az iroda Budapesten
Egy irodai munkaállomás éves költsége Budapesten 4.220, míg Londonban 23.260 dollár - derül ki a DTZ legújabb globális irodabérleti költségfelméréséből. Az irodabérleti összköltségek a bérleti díj mellett a működtetési költséget is tartalmazzák, mindezt felszorozzák az egy munkahelyre jutó alapterülettel. A végső éves költség tehát attól is függ, hogy egy irodai alkalmazottra hány négyzetméter terület jut. (A DTZ felmérése - amely a 2006. évi adatokat veszi szemügyre - az alapterületbe beszámítja az irodán belüli válaszfalak helyeit, a teakonyhát és a liftek előtereit is.)
Az első osztályú irodákban (a felmérés csak ezekkel foglalkozik) világ-átlagban 15 négyzetméter terület jut egy alkalmazottra. Az észak-amerikai átlag 22, a nyugat-európai 17, míg az ázsiai 13 négyzetméter.
Az egy munkahelyre jutó összköltség Közép- és Dél-Amerikában a legkisebb (3.960 dollár), ezt követi a mi régiónk, vagyis Közép- és Kelet-Európa 5.230 dollárral. Ennek másfélszerese az észak-amerikai, míg duplája a nyugat-európai átlagos költség. Ez utóbbin belül legdrágább a londoni West End 23.260 dollárral. A középmezőnybe - 10 ezer dollár körüli éves díjjal - tartozik például Oslo és Stockholm, míg legolcsóbb Antwerpen 4.200 dollárral.
A régiónkon belül Moszkva a legdrágább hely, ahol egy irodai munkahelyért egy évben 8.300 dollárt kell fizetni. A legolcsóbb viszont Bukarest 3.520 dollárral. Budapest - Prágával, Varsóval és Isztambullal - szinte azonos helyzetben van. A magyar fővárosban 4.220 dollár az ár. (Ez utóbbi árból - 15 négyzetméteres munkahelyeket feltételezve - 17-18 eurós havi bérleti díj számolható, működtetési költséggel együtt, egy négyzetméterre vetítve. Ez megegyezik a mai tipikus árral, amikor is 13-14 euró Budapesten a havi bérleti díj négyzetméterenként, a működtetési költségre pedig további 3-4 eurót kérnek az irodaházak tulajdonosai.)
Kiválasztották a Corvin Sétány bérbeadó ügynökeit
40 emeletes toronyház épülhet Budapesten