Reklámújságja miatt büntették meg az elektronikai megaáruházat
A reklámújságok olyan akciókról szóltak, amelyek keretében a fogyasztók "akciós áron", meghatározott mértékű egységes árkedvezmény mellett juthattak az újságokban közzétett termékekhez az Euronics áruházlánchoz tartozó 134 üzlet bármelyikében. Az árkedvezmények mértékét a reklámújságok minden egyes termék esetében az "akciós ár" és a "forgalmazó által javasolt fogyasztói ár", mint viszonyítási alap különbözeteként közölték. A reklámújságokban alkalmazott árfeltüntetési gyakorlatot a GVH jogsértőnek minősítette.
Az akciós ár és a forgalmazó által javasolt fogyasztói ár különbözetére alapozó árfeltüntetési gyakorlat a fogyasztó számára az akciók szokásos jelentéstartalmának látszatát kelti, azt üzenve, hogy az akcióban az adott termékhez jelentős árkedvezménnyel juthat. Ezért az akcióban elérhető árkedvezmény ígérete önmagában is alkalmas arra, hogy a fogyasztók vásárlási döntéseit befolyásolja anélkül, hogy tisztában lenne azzal, ténylegesen mekkora kedvezményt is jelent az akció számára.
Az eljárás során a versenytanács megállapította, hogy az Euronics elnevezés alatt működő üzletlánc a Vöröskő Kft, az Elektro-Quality Kft. és a Bravotech Kft. vállalkozások saját tulajdonában vagy franchise formában üzemeltetett üzleteit foglalja magában, amelyek vállalkozásonként, illetve a Bravotech Kft. esetében üzletenként is önálló üzletpolitikát folytatnak, beleértve a termékek akción kívüli árainak megállapítását is.
A GVH szerint a jogsértésért nemcsak a reklámújságot kiadó Euronics Kft., hanem annak fent említett tulajdonosai is felelősek, ezért a négy vállalkozásra összesen 45 millió forint bírságot szabott ki, és határozatában megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.
Kétmilliós bírság a megtévesztő ásványvíznek
80 milliós bírság az Auchannak és a Tescónak