Részben privatizálják a német vasutat
Ez év első négy hónapjában a Deutsche Bahn EBIT eredménye 200 millió euróval nőtt, és Sack a várakozásokat felülmúló eredmény alapján teljesíthetőnek tartja a 2006-ra tervezett 1,9 milliárd eurós eredmény elérését. Tavaly 1,4 milliárd euró többletet mutatott a mérleg. A vasút egyebek között a vasárnap elindított Berlin-Lipcse, illetve Nürnberg-München közötti gyorsvasút járatok beindításától remél sikert, mondván, hogy "az embereket a vasút felé csábítja a nagy sebesség".
A pénzügyi vezető vitába szállt azzal a véleménnyel, hogy az államnak a tulajdoni része a vasút tőzsdei bevezetése és további tőkeemelés esetén automatikusan az 51 százalék alá süllyedne. A tartományok jóváhagyása nélkül a közgyűlés ugyanis nem dönthet tőkeemelésről.
A német kormány az ősszel dönt arról, hogy milyen formában privatizálják részben az utolsó jelentős állami vállalatot. A politikusok és a szakmai szövetségek egy része a hálózat feldarabolását javasolja az erőteljesebb verseny érdekében. E héten csütörtökön a parlament közlekedési bizottsága nyilvános szakértői meghallgatást rendez a kérdésről.
Lépésben közlekedő vonatok
Nyugati pályaudvarról Ferihegyre: ősszel jön a nulladik fázis