Sikeres pénzügyi évet zárt a Gfk
Kiemelkedően sikeres pénzügyi évet zárt tavaly a GfK piackutató csoport, miután tavaly az év vége felé közeledve újra erőteljes növekedésnek indult a kereslet a piackutatási szolgáltatások iránt. Az árbevételt és a jövedelmet illetően is a 2006. év negyedik negyedéve volt a legerősebb a cég fennállása óta.
A világ negyedik legnagyobb piackutató intézetének árbevétele 2006-ban közel 19 százalékkal nőtt és elérte az 1.112 millió eurót. Az üzemi eredmény 20 százalékkal 150 millió euróra, a profitráta 12,6 százalékról 13,5 százalékra nőtt az előző évhez képest. A mintegy 5,4 százalékos organikus növekedés ismét
felülmúlta az egész ágazatra jellemző 4-5 százalékra becsült értéket. A 2006. év további sikere, hogy a GfK legjelentősebb akvizíciója, az NOP World sikeresen integrálódott a cégcsoportba.
A GfK csoport a régiók közül Amerikában és Észak-Európában növekedett legnagyobb, mintegy 30 százalékot is meghaladó mértékben. A csoport összforgalmához legnagyobb részesedéssel hozzájáruló nyugat- és dél-európai régió közel 13 százalékos növekedést realizált.
A kelet-közép-európai régió, melyben a GfK Hungária is működik, a nemzetközi összforgalom mintegy 6 százalékát adja, és 2005-höz képest 22 százalékot meghaladó mértékben növelte árbevételét.
Az alacsony penetráció az on-line kutatások gátja
A pénz és a távirányító is a nők kezében van
Évezredes hiedelem dőlt meg a fokhagymáról