A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) 2006. negyedik negyedévében 576 panasz érkezett a biztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatosan, míg 2005 utolsó negyedében a panaszok száma 385 volt.
A panaszok kétharmada a részvénytársasági formában működő biztosítókat érinti. Miután a biztosításközvetítők elleni panaszok száma elenyésző, így a maradék a biztosító egyesületek ellen szólt. A panaszok kétharmada folyamatosan a kötelező gépjármű felelősségbiztosításokkal kapcsolatos. Valamivel 10 százalék feletti a hagyományos életbiztosítások ellen tett bejelentés, ezt követi a lakásbiztosítás (8,6 százalék), és a casco (5,2 százalék).
A PSZÁF a múlt év utolsó negyedében 461 panaszt zárt le, és ebből 205-öt (44,5 százalék) ítélt megalapozottnak. Egy negyedévvel korábban még a panaszok fele volt megalapozott. |
Mi lesz olcsóbb és mi drágul a lakáspiacon idén?
Lakásbiztosítás: saját kárán tanul a magyar?
Biztosítási váltóláz: mire haraptak az ügyfelek, mire figyel a PSZÁF? (hanganyag)