1p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Párizstól keleti irányban háromszáz kilométerrel már elkészültek, a francia gyorsvasúthálózat 2015-re tervezett végállomása Budapest. A jelenlegi utazási idő a felére csökkenhet.
Párizstól keleti irányban háromszáz kilométerrel már elkészültek, a francia gyorsvasúthálózat 2015-re tervezett végállomása Budapest. A jelenlegi utazási idő a felére csökkenhet.

Az ötévnyi gigantikus munkálatok után Párizstól keleti irányban háromszáz kilométerrel bővülő francia gyorsvasúthálózat 2015-re tervezett végállomása Budapest - adta hírül a Les Échos című francia gazdasági napilap. 

A francia nagysebességű vasút (TGV) "minden rekordok vonalának" is becézett keleti irányú (LGV-Est) szakaszát csütörtök avatják fel, de a nagyközönség csak júniustól veheti igénybe az óránként 320 kilométerrel közlekedő vonatokat, amelyekkel Strasbourg a jelenlegi négy óra helyett 2 óra 20 perc, Nancy 2 óra 45 perc helyett 1 óra 30 perc, míg Reims 1 óra 35 perc helyett 45 perc alatt lesz elérhető Párizsból.

A TGV-Est a jelenlegi nagysebességű vonatoknál óránként 20 kilométerrel gyorsabban fog haladni és átlépi Franciaország határait: Luxembourg 2 óra 5 perc, Frankfurt 3 óra 50 perc és decembertől München 6 óra 15 perc vonatútra lesz a francia fővárostól. A LGV-Est annak az európai gyorsvasúthálózatnak a francia szakaszát képezi, amely Párizst köti össze Budapesttel, s amelyen 2014-2015-ben indulhatna meg a vasúti közlekedés - állítja a Les Échos.

Az új szakaszt már nem a francia államvasutak (SNCF), hanem a francia vasúthálózat fejlesztésére 1997-ben létrehozott részvénytársaság (RFF) 22 befektető közreműködésével 4 milliárd euróért építette. Hubert Mesnil igazgató szerint a felhasznált 78 ezer tonna acélból nyolc Eiffel-torony lenne felépíthető, és az
ötéves építkezés alatt elmozdított 64 millió köbméter föld a La Manche csatorna alagútját kilencszer megtölthetné.

Hatodik nagysebességű vasútvonalával jelenleg a francia hálózat (1800 km) a legjelentősebb Európában Spanyolország (1150 km az év végén), Németország (800 km) és Olaszország (540 km) előtt.

A Les Échos szerint a keleti irányú bővítés ugyanakkor nem fejeződött be. Az RFF becslései szerint 1,5-2 milliárd euró összköltséggel további 106 kilométer építésébe fogna 2010-ben, melynek eredményeképp Strasbourg másfél órányi vonatútra lesz majd Párizstól.

A gazdasági lap úgy véli, hogy a szakasz mentén élők elsősorban azért kritizálhatják majd az SNCF-et, mert az kénytelen lesz a hagyományos vonatok számát ezentúl a TGV-k javára csökkenteni, és így a vonatjegyek ára a kisebb utakon is meg fog drágulni. Az utasoknak ugyanakkor alig húsz százaléka utazik Franciaországban teljes árú jeggyel, a legtöbben különböző kedvezményekkel, gyakran interneten vásárolják meg vonatjegyüket. Ennek egyik bizonyítéka, hogy új TGV üzembe állításával párhuzamosan az Air France francia légitársaság júniustól a Metz-Nancy-Lorraine repülőtérre közlekedő belső járatait megszünteti, a Strasbourg felé közlekedő gépeket pedig ritkítja.

500-zal száguldhat az új vonat
Közmunka a vasútnál: milliárdos a keret (hanganyag)
Mérföldkövek előtt a vasút (hanganyag)


Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG