Az üzemi eredmény 15,4 százalékkal 99,02 milliárd jenre emelkedett 85,84 milliárdhoz képest, a forgalom 14,6 százalékkal 2,238 billió jenre gyarapodott 1,953 billióhoz képest. A márciussal végződő pénzügyi évben 72 milliárd jenes adózott eredményre számítanak, ez azonos az októberben jelzettel. A pénzügyi év elején még csak 66 milliárd jent vártak.
A Suzuki saját részvények eladásából is bővíti fejlesztési pénzalapját.
A csoport 9,59 millió részvényt adott el kedden, a kint lévő részvényei 1,76 százalékát értékesítette a japán Nippon Steel Corp. acélműveknek, a JFE Holdingsnak és három japán banknak. A részvényeket egyenként 3338 jenért, a keddi tokiói tőzsdei, 3460 jenes záróárnál 3,5 százalékkal olcsóbban, összesen 32 milliárd jenért értékesítették. A csoportnál 91 millió saját részvény maradt, közel azonos azzal a 17 százalékkal, amennyit a Suzuki tavaly márciusban visszavásárolt az amerikai General Motorstól. Tavaly január végén a Suzuki-részvények tőzsdei ára 2385 jen volt.
A bevételt a leányvállalatok fejlesztésére szánják. A Suzuki gyorsan bővíti tevékenységét külföldön, nagy termelő-beruházásokat tervez Magyarországon, Indiában, Pakisztánban és másutt, és a hazai gyártást is növelni akarja.
Rekord értékesítést tervez a mostani üzleti évben a Suzuki, annak köszönhetően, hogy változatlanul erős a kereslet a cég üzemanyag-takarékos kisautói iránt elsősorban Európában és Indiában. Az eladások várhatóan 8 százalékkal 2,35 millióra növekednek világszerte, a kibocsátás várhatóan 2,56 millióra növekszik. A 2009/2010-es üzleti évre megcélozták 3 millió autó gyártását.
Külföldön, főleg Magyarországon, Indiában, Pakisztánban és Kanadában 19 százalékkal 1,35 millióra növeli gyártókapacitásait. A japán piacon egyelőre visszaesésre számít a vállalat, az eladások várhatóan 3 százalékkal 675 ezer kocsira mérséklődnek.
A Suzuki 8 milliárd jenig (15,3 milliárd forint) terjedő összeget ruház be Magyarországon a termelés 76 százalékos bővítésére, avégett, hogy 2008-ra évi 300 ezerre növelhesse termelését a magyarországi üzemében 170 ezerről, erősítette meg még tavaly július elején a japán kisautógyár külföldi eladásokért felelős igazgatótanácsi tagja, Ono Hirotaka. Az idén 220 ezer autó akarnak gyártani Magyarországon.
Hondának hívják az új japán csodát
Idén jön az új Suzuki: bővítés minden tekintetben
A Suzuki nem törekszik a világ legolcsóbb autójának kifejlesztésére