A vezető brit kiskereskedelmi vállalat, a Tesco eladásai első negyedévi 6,8 százalékos növekedéséről számolt be (azonos üzletszámra) pénteken, de pénzügyi igazgatója közölte, hogy a brit vásárlási kedv növekedésének némi lassulására számít. Nemzetközi eladásai - melyek a teljes eladásokból 20 százalékkal részesednek - 27,8 százalékkal nőttek, változó áron számolva, változatlan áron 20 százalékkal. Az illetékes szerint elsősorban a közép-európai térség lendítette fel nemzetközi üzletüket, amely már 2300 áruházat jelent 13 országban.
A kiskereskedelmi vállalat stratégiája, hogy fokozatosan a nem élelmiszerkereskedelem felé mozdul el, ettől várja elsősorban nagy-britanniai fejlődését is. Tavaly adózás előtti eredménye 20 százalékkal 2 milliárd angol fontra nőtt, eladásai 12,4 százalékkal
37,1 milliárd fontra.
Nagy áruházak, kis városokban