Tovább szárnyal a Red Bull
Rekorderedményt jelentett tavalyi évéről a Red Bull energiaital-gyártó: 2006-ban világszerte 3,038 milliárd doboznyi fogyott termékeiből. A cég forgalma 22,9 százalékkal 2,641 milliárd euróra nőtt a tavalyelőtti 2,149 milliárd euróról.
A jó eredmény egyik fő oka a Red Bull márkák erős kelet-európai értékesítése volt, ebben a térségben 53 százalékkal nőttek az eladások 2005-höz képest. Nyugat-Európában elsősorban az olasz piac bővült jó ütemben, 48 százalékkal, majd a növekedés ütemét tekintve Ausztrália következik 39 százalékkal, megelőzve a 31 százalékkal növekvő forgalmú Latin-Amerikát. Az Egyesült Államokban a Red Bull tavaly 27 százalékkal növelte forgalmát.
Felvásárlások és új leányvállalatok alapítása mellett tavaly a cég Ukrajnában is értékesítési leánycéget hozott létre. A további terjeszkedés fő irányai Oroszország, Mexikó, Japán és Kína.