Tudatosságra nevelnék már a gyerekeket is
Hamarosan a magyarországi általános iskolák számára is hozzáférhető lesz a Médiatudor elnevezésű ingyenes médiaismereti oktatási segédanyag; a nemzetközi kezdeményezés célja, hogy az alsó tagozatos tanulókat a reklámok megértésére, valamit kritikus és tudatos fogyasztói magatartásra nevelje - közölte Pócsik Ilona, a program hazai felelőse csütörtökön, budapesti sajtótájékoztatóján.
A Médiatudor 6-11 éves gyermekek számára készült non-profit médiaismereti program elindításának célja, hogy a gyermekeket megtanítsák arra: miként értsék, értékeljék és értelmezzék a reklámokat - mondta Pócsik Ilona, a MediaSmart Hungary Oktatási Kht. elnöke. Közölte: a Media Smart néven kidolgozott programot 2001-ben indították el az Egyesült Királyságban, és azóta már öt országban vezették be.
A program várhatóan április végétől lesz hozzáférhető az iskolák számára. A tananyag, amely a tanári kézikönyv és a feladatlapok mellett oktatófilmet is tartalmaz, regisztrációt követően bármely oktatási intézmény által ingyenesen megrendelhető a Médiatudor weboldalán, a http://www.mediatudor.net internetes címen, vagy közvetlenül a kht-től.
Kós Éva médiapszichológus, az oktatói csomag magyar változatának elkészítését felügyelő szakértői bizottság elnöke arról beszélt: a 4 és 14 év közötti magyar gyerekek napi mintegy három órát tévéznek. A legtöbbet az országos földi sugárzású kereskedelmi csatornákat nézik, így információk és reklámok özöne éri el őket - jegyezte meg. A program fontossága kapcsán rámutatott arra, hogy a gyerekek számára sokáig nem állnak össze az események történetekké és a valóság és a fikció között nagyon nehezen tudnak különbséget tenni.
Tévéfejű gyerekek: a diákok a képernyő előtt ülnek
Heves jeges, avagy Feró-Neo 1:0
Giccs-parádé, vagy tuti ajándék?
Már a csokireklámokat is betiltják?
Étkezési zavarok: csak a levegőbe beszélnek róla?