A cég vezetésének döntése értelmében 2007 második felében bezárják a dél-türingiai Sonnebergben lévő üzemet, ahol 220 munkahely szűnik meg. A gyártást a jövőben a cég fő üzemében, Göppingenben, illetve Nürnbergben és Győrben folytatják. A költségcsökkentés jegyében a nürnbergi és a göppingeni gyárban is csökkentik a létszámot, 30, illetve 60 fővel. Ugyanakkor a meglévő üzemekben 50 százalékkal 15 millió euróra növeleik a beruházásokat.
Göpinngenben főleg mozdonymodelleket gyártanak, a türingiai Sonnebergben a vagonokat készítik - Sonnebergben székel a Kelet-Európában igen jól ismert Piko vasútmodellcég is -, Győrben a síneket és a többi kiegészítőt gyártják.
Az európai modellvasútpiacot a kilencvenes évek elejétől tönkretette az olcsó távol-keleti és amerikai elektronikus játékok versenye, ezt tetézte az utóbbi években a fogyasztói bizalom általános romlása, amire az európai cégek többsége elhibázott fejlesztéspolitikával reagált: az egyszerűbb szerkezetű modellek rovására erősen növelték a számítógéppel vezérelhető, elektronikus modellek arányát a termékpalettán, mert - tévesen - azt remélték, hogy így versenyben maradhatnak. Ez a fejlesztés módfelett megdrágította az újfajta, elektronikus vasútmodelleket a hagyományosakhoz képest, miközben külsőre már nem voltak fejleszthetők a gyári modellépítési technológia nyolcvanas években elért, igen magas fokához képest.
Mik lesznek a jövő kütyüjei? Már bemutatták
A játékfegyverre is lőnek
Magyarország lesz az álomgyár?