Vakvágányra futott a Cseh Vasút?
A hét Pendolinoból jelenleg csak egy közlekedik, míg ötöt gyártási hiba miatt le kellett állítani. Az Alstom azt állítja, hogy már ismeri a hiba forrását, s azt ígéri, hogy a Pendolinok február első hetében újra megindulhatnak. A CD vesztesége azonban több tízmillió koronára rúg - fejtette ki Bazala.
A Cseh Vasút 4,3 milliárd koronát fizetett a hét Pendolinoért, amelyeket december elején állítottak üzembe. Januárban azonban a szuperexpresszek meghibásodtak és le kellett őket állítani. Nem hivatalos információk szerint szoftwer hibáról van szó. Időközben az is kiderült, hogy a CD korábbi vezetése rossz és a cég számára előnytelen szerződéseket kötött. "Az illetőket felelősségre kívánjuk vonni, s tőlük is kártérítést fogunk követelni" - szögezte le az új vezérigazgató. Megjegyezte, hogy ez a kártérítés közvetlen elődjét Dalibor Zelenyt is érinti.
A CD már 2005 decemberében is 100 millió koronás kártérítést számolt fel az Alstomnak azért, mert későn szállította le a vonatokat. A késés legfőbb oka az volt, hogy az expresszek motorjai befolyásolták a vasúti sínek mentén húzódó berendezéseket, s ezért a gépek eredeti változatának üzembe helyezése súlyos biztonsági kockázatokat rejtett magában. Az Alstom ezt a problémát eltávolította, de majdnem egy évet késett a vonatok átadásával.
"Valóban sok a probléma. Nem zárható ki, hogy az egész üzlet csődbe jut" - ismerte el a televízióban a CD vezérigazgatója. Megjegyezte: ha az Alstom nem távolítja el időben az újabb hibákat, akkor a cég eláll a szerződéstől és visszaadja a Pendolinokat az olaszoknak.
30 Stadler után 30 Flört: újabb vonatbeszerzések a MÁV-nál
Így is lehet: újra nyereséges az osztrák államvasutak