A kínálat bővítésével, új termékek bevezetésével próbálja forgalmát növelni a Zsolnay Porcelánmanukaftúra Zrt., amelynek cserépkályhái, kandallói és ékszerei iránt egyre nagyobb a kereslet - közölte a vállalat kommunikációs igazgatója az MTI-vel. Kabók Ibolya elmondta: a Zsolnay a közelmúltban megnyitott pécsi kályhaboltjában kínál a korábbinál szélesebb választékban egyedi tervezésű kályhákat, csempéket, samottokat és tűztereket.
Mindebből az év első felében az előző év hasonló időszakánál 66 százalékkal magasabb bevételre tett szert. Az igazgató magyarázata szerint a kályhák és kandallók iránti
érdeklődés növekedése egyrészt a kályhákban, kandallókban alkalmazható fűtéstechnológia korszerűsödésével, másrészt az energiaárak emelkedésével függ össze, sokan ugyanis visszatérnek a hagyományos fa- és vegyestüzeléshez. A Zsolnay azt tervezi, a jövőben országosan kályha és kandalló képviseleteket nyit az elsősorban közép- és felsőosztálybeli vásárlók növekvő igényeinek kielégítésére.
A cég régi tradícióját felelevenítve ékszerek készítésébe is kezdett. Emellett nagy hangsúlyt fektet arra, hogy porcelán készletei ne csak szépek, hanem praktikusak is legyenek, a vásárlók használhassák például mikrohullámú sütőben, vagy mosogatógépben.
2005-ben egymilliárd forint árbevétel mellett 180 millió forint veszteséggel zárt, szemben a 2004. évivel, amikor 1,2 milliárd forint árbevételt és nullszaldó körüli eredményt ért el. Az idei terv egymilliárd 50 millió forint árbevétel.
Ingyen adja át az állam a Zsolnayt