Viharkárok, minden szinten: a biztosító gyorsan fizet
Kedden a déli órákig több mint 450 kárbejelentés érkezett a Generali-Providencia Zrt.-hez a hétfő hajnaltól tomboló szélvihar miatt. A legtöbb kárbejelentés Budapest, Jászberény, Karcag és Szolnok térségéből érkezett. Jellemzően fakidőlések okozta vagyoni károkat és a szél által megbontott, vagy levitt tetőszerkezetek okozta károkat jelentettek a Generali biztosítottai. Az átlagos kárérték az előzetes becslések alapján 60 és 100 ezer forint között mozog, de érkeztek több tízmilliós bejelentések is a Generalihoz. Ipari létesítményeket és - többek között - egy budapesti felsőoktatási intézmény tetejét is súlyosabb károsodás ért.
Papp-Váry Borbála, a társaság kommunikációs vezetője elmondta, hogy a kárbejelentések 80 százaléka a biztosító call centerén keresztül érkezik. Ezek a bejelentések, a telefonos regisztrációt követően, azonnal aktásításra kerülnek. A bejelentéstől számított néhány napon belül mindenkit felkeresnek a Generali kárszakértői, de kisebb károk esetén az ügyintézés telefonon is megoldható. Ilyenkor a Generali munkatársai telefonon egyeztetnek a károsulttal és az ügyintézés meggyorsítása érdekében a biztosító helyszíni szemle nélkül is megtéríti a kárt - olvasható a biztosító közleményében.
Kötelező: miért csak év végén válthatunk?
Továbbra is a Generali biztosítja a Római Katolikus Egyház vagyonát
Katasztrófális idők: azért a víz az úr
Lecsapott a vihar Magyarországra: sérültek, károk