Az egy- és hároméves változó kamatozású kötvények hozama kevesebb, mint 0,2 százalékkal magasabb a londoni bankközi kamatnál (LIBOR), és a 3-5 éves fix kamatozású kötvények hozamfelára is kevesebb, mint 1 százalékkal haladja meg az amerikai állampírok árazását. Buffett befektetési vállalata, a Berkshire Hathaway Inc. – hírnevéhez hűen – az adósságpapírok kibocsátását a lehető legjobb pillanatra időzítette.
A befektetők ki vannak éhezve a vállalati kötvényekre, és ezért azokat nagyon alacsony hozamfelár mellett is készek felszívni. Ráadásul, az alapkamatok a gazdasági élénkítés miatt rekord alacsonyan állnak: az egyéves amerikai kincstárjegyek 0,32 százalékos, az ötéves államkötvények 2,29 százalékos hozamot kínálnak - olvasható az MB Partners Zrt. közleményében.
A kibocsátás a várhatóan február 15-én záródó Burlington Northern Santa Fe vasútvonal (BNSF) 77,4 százalékos felvásárlásához kapcsolódik. Buffett 19 milliárd eurót fizet a részvényekért, és ezzel 100 százalékos tulajdonosává válik a nagy múltú vasútnak. A BNSF Amerika második legnagyobb vasútvonala, amely összesen 27 államot hálóz be, és gabona-, szén-, illetve konténerszállításban messze piacvezető.
Préda István, a vállalatfelvásárlásokat szervező MB Partners Zrt. vezetője szerint vasútbefektetésével Buffett olyan XVII-XIX. századi „rablóbárók” nyomdokaiba lép, mint J.P. Morgan vagy Jay Gould és Cornelius Vanderbilt. J.P. Morgan nagyhatalmú bankár például az 1880-as években európai kötvénykibocsátások segítségével reorganizált, majd trösztösített amerikai vasúttársaságokat. Most, több mint százhúsz évvel később Buffett szintén kötvénykibocsátással finanszírozza az azóta négy szereplősre konszolidálódott amerikai vasútpiac egyik oligopol tagjának felvásárlását – tette hozzá Préda István.
A Cadbury Kinder tojással dobálná a Kraftot
Kíméletlen háborúba kezdtek a csokigyárak
A Generali lett a MÁV-Start biztosítója
Folyékony üveg szőlőre és a vonat elejére
Magyar pártok kapták a MÁV Cargo sikerdíját?
Privátbankár