4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mi várható a turisztikában 2024-ben? Belép a mesterséges intelligencia, fontos lehet az alkoholmentes kínálat és a streamingszolgáltatók is nagy befolyásra tesznek szert.

Az új év közeledtével már javában zajlik a 2024-es utazástervezés. Az online utazási foglalásokkal foglalkozó rangos Expedia nemrégiben bemutatta a 2024-es utazási trendekről szóló jelentését, amely a szakmai származó adatokat egy 20 ezer utazó körében végzett fogyasztói felméréssel egyesíti. Ebből kiderül, milyen tényezők határozzák meg az utazási szokásokat az elkövetkező évben. 

A kultúrában és a technikában történő események gyakran – és egyre gyorsabban - alakítják a fogyasztói magatartást, ezt mind határozottabban látjuk a foglalások során – mondta Jon Gieselman, az Expedia elnöke az amerikai turisztikai online lapnak, a Travel + Leisure -nek adott interjújában.

Belépett a mesterséges intelligencia

A 2024-es trendeket adatok halmaza határozza meg, kezdve attól, hogy az utazók hogyan keresnek ajánlásokat (hello, ChatGPT), egészen a desztinációk megválasztásáig, amelynek divatos jelszava marad, hogy kerüljük a túlzsúfolt úti célokat.

Az idén az olyan mesterséges intelligencia eszközök, mint a ChatGPT már a figyelem középpontjába kerültek, de ez csak a kezdet. Gieselman szerint az utazóknak csak egy kis része – mindössze 6 százaléka – használta ezt eddig, utazásaik megtervezéséhez. A következő évre azonban az Expedia szélesebb körű elfogadást jósol; a megkérdezettek fele szándékozik a mesterséges intelligenciát alkalmazni, következő kiruccanása megtervezéséhez. 

Az utazók csaknem 40 százaléka állítja, hogy a mesterséges intelligencia segítségével könnyebb megtalálni a tökéletes szállást. 

A TikTok hatása egyre erősebb

Az MI hasznosnak bizonyulhat az utazások megtervezésében, de hogyan fogják a turisták végül is eldönteni, hogy hol pihenjenek? Az Expedia megbízásából készült tanulmány elemezte azt a sajátos trendet, amely átvette az uralmat: ezek szerint a TikTokon látható bejegyzések és általában a közösségi médiában történő megkeresések nagyban befolyásolják a 2024-es utazási célpontok kiválasztását.

Sok esetben ezek a városok megfizethető alternatívái a híres történelmi helyszíneknek, amelyek többnyire drágábbak. E sajátos lista élén a tajvani Tajpej áll 2786 százalékos növekedéssel a járatkeresések számában, már 2024-et illetően.

Az Expedia szerint tehát Tajpej akár felválthatja Szöult, akárcsak az egyébként is népszerű thaiföldi Pattaya Bangkokot, és Párosz lehet a befutó Santorini, és Perth, Sydney helyett. 

A streaminghelyszínek erős vonzerővel bírnak

A megkérdezett utazók több mint fele azt mondja, hogy utánanézett vagy lefoglalt egy úti célt, miután látta azt egy televíziós műsorban vagy filmben. Például a Wednesday megjelenését követően a Netflixen, 150 százalékkal növekedett a Romániába irányuló utazási keresések száma. Kétszáz százalékkal pedig a francia főváros iránti érdeklődés, miután elkezdődött az Emily Párizsban legutóbbi szezonja. 

A másik nagy kedvencnek, a Fehér lótusz sorozatnak immár a harmadik évadját forgatják, ezúttal Thaiföldön, és az Expedia arra számít, hogy e délkelet-ázsiai országba még többen fognak utazni. A sorozat első két évada ugyanis 300 százalékos keresletnövekedést generált Hawaii és Szicília felé.

A Z generáció szárazon akar utazni?

Az Expedia azt reméli, hogy az utasok közül mind többen fognak egyetérteni a száraz utazás eszméjével, ahelyett, hogy csak egyes hónapokat neveznének ki annak. Ma már érezhető trend, hogy sokan egész évben alkoholmentes pihenésre vágynak. Az utazási szakma erre rögtön reagált, feltöltötte a minibárokat nulla százalékos újfajta italokkal és koktélokkal.. 

Egyre kevésbé vonzó az alkohol a fiatalok körében. Fotó: Depositphotos
Egyre kevésbé vonzó az alkohol a fiatalok körében. Fotó: Depositphotos

A felmérés vezetője szerint, a Z generációs utazók vallják leginkább a szárazon utazás eszméjét. Ma már ezekre a fiatalokra egyre inkább jellemző, hogy alkoholmentes életmódot folytatnak – jegyezte meg Giselman.

Nulla százalékos gin és koktél

Las Vegasban is egyre divatosabbak az újfajta koktélok, amelyeket gyógynövényekkel és más különleges hozzávalókkal ízesítenek. A dublini The Marrion már előrukkolt saját alkoholmentes ginjével. 

Az Expedia szerint az utazók több mint 40 százaléka fog méregtelenítő utazást lefoglalni a következő évben. A válaszadók fele úgy nyilatkozott, hogy szívesen megszállna olyan szállodában, amelyben sokféle, újszerű, alkoholmentes italt kínálnak.


 

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Turizmus Cukorka a párnáján, hogy jól aludjon – Új szállodai kényeztetések és csáberők
Elek Lenke | 2024. április 27. 15:01
Fa tetején, kastélyban, a semmibe lógó sziklaszirten, börtönben, őserdőben, kolostorban, sivatagban, könyvtárban és a sarkkörön túl – nincs a világnak olyan szeglete, ahol ne nyílt volna már szálloda. Az emberek egyre több pénzt fordítanak turistáskodásra, és a különleges helyszínek mellett az extra szolgáltatásokat is hajlandók megfizetni – legalábbis egy társadalmi réteg – és persze az üzleti utazók, akik el tudják számolni a szoba árát.
Turizmus Egzotikus utazások alulnézetből: az elefántturizmus gyakran jár kegyetlenséggel
Kormos Olga | 2024. április 20. 17:43
Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív is az idegenekkel. Érzelmi traumáktól szenved a régóta tartó, kereskedelmi jellegű emberi érintkezés miatt.
Turizmus Bocsánatért esedezik a Dubajban történtek miatt az Emirates elnöke, 30 ezer bőrönddel még mindig adósak
Privátbankár.hu | 2024. április 20. 14:23
Elmosta az eső a dubaji repteret is, napok után állt csak helyre a közlekedés, de még mindig tennivaló - személyesen üzent az utasoknak a légitársaság vezetője.
Turizmus Nagy balhé kezdődik a magyar turisták egyik kedvenc célpontján - emberéletek is veszélybe kerülhetnek
Privátbankár.hu | 2024. április 20. 08:36
Több ezres tüntetések, éhségsztrájk a turizmus káros hatásai ellen.
Turizmus Elég a turistákból: hatalmas tüntetés készül a magyarok kedvenc üdülőhelyén
Privátbankár.hu | 2024. április 14. 11:33
Tenerifén április 12-től tüntetnek, április 20-án pedig még éhségsztrájkot is kilátásba helyeztek. A helyi lakosokat megfojtja a tömegturizmus. 
Turizmus II. Erzsébet forog a sírjában? Bárki ihat egy ötórai teát Balmoralban
Elek Lenke | 2024. április 12. 15:01
A brit királyi család először engedi látogatóit az ikonikus kastélyba.
Turizmus Fantasztikus luxushotelekből válogathatunk Londonban
Elek Lenke | 2024. április 7. 14:21
Létezett egy olyan korszaka a turizmusnak, amikor a legjobb szállodák hosszú időre otthonául szolgáltak művészek, milliárdosok – vagy éppen Poirot mester számára. Ekkorra tehető a törzsvendégek igazi megbecsülése, amikor a recepción mindent tudtak a számon tartott, dédelgetett utazó óhajairól, mániájáról.
Turizmus Észak-Korea síparadicsomába űzi Putyin háborúja az orosz turistákat
Kollár Dóra | 2024. április 7. 05:44
Tulajdonképpen hasonlóság látható Észak-Korea és Oroszország közt, hiszen különböző okok miatt mindkettő a nemzetközi közösség páriájává vált. Most egy szokatlan területen formálódik egy olyan kapcsolat, amely kölcsönösen jövedelmezőnek bizonyulhat majd.
Turizmus Hogyan utazik a Z generáció? Nem süttetik magukat egész nap a strandon
Elek Lenke | 2024. április 1. 14:17
Világot látni 20 vagy akár 18 évesen – ez ma természetes. Azt mindnyájan tudjuk, hogy a kulcsszó az internet és a mobiltelefon. De a Travel and Leisure amerikai turisztikai szaklap más trendeket is feltár a legfiatalabbak utazási szokásaiban.
Turizmus Tervezgeti a nyaralást? Érdemes lehet északnak venni az irányt
Privátbankár.hu | 2024. március 29. 13:23
A közelgő szabadságok idején érdemes kellemes klímájú, északi úti célt választani, hogy a szinte egész nyáron tartó hőség, hosszan tartó szárazság ne keserítse meg a kikapcsolódás, a pihenés idejét - véli Czeiszing Miklós. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetőjével a Klasszis Klubban beszélgettünk - szóba került az is, miért érdemes a magyar turistáknak Németországot választani, mennyi érdekes látnivaló, természeti és kulturális érték várja őket az országban, amely idén nyáron a foci Eb lázában ég majd. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG