Az idei év első hét hónapjában több mint 8 százalékkal emelkedett a Magyarországra érkező külföldi vendégek száma – mondta Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai és marketing igazgatója egy zalaegerszegi szakmai rendezvényen.
Júliusban a külföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma 8,9 százalékkal, a szálláshelyek összes bruttó árbevétele 9,6% százalékkal nőtt 2011 júliusához viszonyítva. A belföldiek által eltöltött éjszakák száma 1,1 százalékkal csökkent. Részletek >>>
A kereskedelmi szálláshelyeken tavaly több mint 20 millió vendégéjszakát regisztráltak, amely az előző évhez képest 5 százalékos növekedés. A belföldi vendégéjszakák száma első alkalommal lépte át a 10 milliós határt. Ez annak köszönhető, hogy a Magyar Turizmus Zrt. 2010 óta a megújulásra, a szolgáltatások fejlesztésére fektette a hangsúlyt. A szolgáltatókkal, önkormányzatokkal, turisztikai szervezetekkel közösen bővítettük a közös programok, promóciós lehetőségek körét – tette hozzá Maráczi.
A következő év feladata lesz a kommunikáció megújítása: nagyobb szerep jut az elektronikus eszközöknek és a hagyományos reklámhordozóknál költséghatékonyabb online felületeknek. Ezeket jelenleg fejlesztik - mondta az igazgató. A Magyar Turizmus Zrt. tavalyi költségvetése meghaladta a 6,5 milliárd forintot, az idei évben is hasonló nagyságrendű összeggel számolnak.
A nyugat-dunántúli régióban évente átlagosan 2,5 millió körül alakul a vendégéjszakák száma, közel ennyire számítunk idén is - mondta Tama István, a régió marketing igazgatója. A régióban az elmúlt év azonos időszakához képest 1,3 százalékkal növekedett a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma, a belföldiek esetében azonban 4 százalékos volt a csökkenés. A térség turisztikai marketingtervének végleges változatát november közepén publikálják, elsősorban a gyógy- és wellness szolgáltatást, az ökoturizmust és a gasztronómiához kapcsolódó programokat kívánják erősíteni.