A GVH azt vizsgálta, hogy az E.ON Energiakereskedelmi Kft. és az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. vállalkozások érzékelhető (észlelhető és érthető) módon hívták-e fel a fogyasztók figyelmét a szolgáltatás kettőségére, így
1. Azaz az elsőre jól hangzó vészelhárítási szolgáltatásra, amely keretében a biztosítás villanyszerelés, vízvezeték-szerelés, gázvezeték-szerelés és duguláselhárítás esetén nyújt segítséget – biztosítási időszakonként – legfeljebb három alkalommal, és legfeljebb 32.000 forint értékig, de csak vészhelyzetben.
2. A segítségnyújtási szolgáltatásra (a szolgáltatás e része információ-átadásra és szakiparos-ajánlásra vonatkozik).
A GVH a vállalkozások vállalásai alapján kötelezettségként írta elő, hogy a társaságok írásban tájékoztassák az Otthonangyal biztosításra szerződött ügyfeleket a biztosítás igénybevételének feltételeiről, azaz, hogy milyen esetekben lehetséges igényelni az Otthonangyal szolgáltatás vészelhárítási és segítségnyújtási részeit. Illetve, hogy tegyenek közzé honlapjukon a vészelhárítási helyzetek és azoknak nem minősülő egyéb, gyakran előforduló eseteiről egy legalább 3-3 példát tartalmazó listát.
Miért jobb ez a megoldás? Egy kötelezettségvállalási nyilatkozat elbírálásakor a GVH elsődleges célja a közérdek hatékony védelmének biztosítása. Kötelezettségvállalással hatékonyabban érhető el, hogy a vállalkozás összhangba hozza magatartását az alkalmazandó jogszabályi rendelkezésekkel, és a döntés egyúttal iránymutatást ad más piaci szereplők számára. |