Sztanó Imre, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója |
„Amikor négy éve átvettem a cég vezetését, akkor a portfoliónk egyharmada lejárat előtt volt. Sikerként értékelem, hogy ezek negyven százalékát sikerült megtartani” – emlékezett vissza Sztanó Imre, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója. Annak apropóján is, hogy bejelentette, február 1-jétől az NN-csoport nemzetközi digitalizációs igazgatója lesz. Utódja Michal Hucal lesz, aki most az NN lengyel biztosítójának értékesítési igazgatója.
A magyar leánycég jelenleg 210 ezer életbiztosítási ügyféllel rendelkezik. Szerződött partneri állományuk megtartása mellett Sztanó Imre azt is eredménynek tartja, hogy ügyfeleik átlagéletkora 50 év alá csökkent, miközben a törlési arány most egyszámjegyű, bőven a válság előtti szinten van.
A kockázati életbiztosításokban nagy növekedést érték el, azok értéke a kiegészítő biztosításokkal együtt ma már az új értékesítéseken belül eléri a 40 százalékot. Automatizálták a kockázatelbírálást, ezáltal tíz percre szűkült a szerződéskötése ideje. Az értékesítés több mint 30 százaléka megy át ezen az úgynevezett zöld folyosón.
Mérföldkő lesz az 1991 óta Magyarországon jelen lévő cég életében, hogy elindítják a nem-élet üzletágukat. Azért is döntöttek emellett, mert a nem-élet üzletág sokkal jobban nő Magyarországon, mint az élet.
Elsőként, a jövő év elejétől a hitelfedezeti és jövedelempótló biztosítással indulnak el, természetesen bankokkal együttműködve. 2020 második felétől lesznek elérhetők a lakásbiztosítások. Ehhez az ad apropót, hogy a Magyar Nemzeti Bank 2020-tól bevezeti a fogyasztóbarát otthonbiztosításokat. Sztanó Imre szerint ki akarják használni, hogy könnyebben összehasonlítható és magasabb szolgáltatási színvonalú termékekkel lehet kijönni. Márpedig az NN saját kutatása szerint a jelenleg lakásbiztosítással rendelkezők közel 40 százaléka folyamatosan figyeli az elérhető lehetőségeket és 20 százalék tervez váltani, ők fizetnének is többet azért, hogy magasabb színvonalú szolgáltatást kapjanak.
Utasbiztosítást 2021-től lehet majd kötni az NN-nél, ami mellett az szól, hogy az nagy bevétellel kecsegtet. Erre utal, hogy az utasbiztosítások egy év alatt közel 14 százalékkal bővültek. Versenyképes és ügyfélbarát kínálattal kívánnak előállni. Ebben segíthet, hogy teljesen új rendszerekkel fognak dolgozni, e fejlesztés – nem számszerűsített – költségét az NN teljesen saját forrásból finanszírozza, lévén, hogy az anyacég a leánya elmúlt évi osztalékait bent hagyta, ezeket forgatják vissza.