1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2010. decemberben az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,4 százalék volt, 2009. decemberhez viszonyítva az árak 4,7 százalékkal növekedtek. Tavaly átlagosan 4,9 százalékos volt az infláció az előző évhez képest
2010. decemberben az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,4 százalék volt, 2009. decemberhez viszonyítva az árak 4,7 százalékkal növekedtek. Az elmúlt évben átlagosan 4,9 százalékkal voltak magasabbak az árak, mint 2009-ben - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

1 hónap alatt – 2010. novemberhez viszonyítva – az élelmiszerek árai 0,6 százalékkal emelkedtek. Növekedett a liszt (3,8 százalék), az idényáras élelmiszerek – burgonya, friss zöldség, gyümölcs – (2,8 százalék), az étolaj és a száraztészta (2,1-2,1 százalék), valamint a tej (1,3 százalék) ára. Árcsökkenés volt megfigyelhető a szalámi, szárazkolbász, sonka (2,5 százalék), a csokoládé, kakaó (1,7 százalék) és a sertéshús (1,6 százalék) esetében. A legnagyobb mértékben, 1,7 százalékkal, az egyéb cikkek drágultak, ezen belül a járműüzemanyagok ára 4,3 százalékkal nőtt. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 1,0 százalékkal emelkedtek a ruházkodási cikkek, 0,5 százalékkal a háztartási energia árai. A szolgáltatások körében kismértékű árnövekedés (0,1 százalék) volt megfigyelhető. A tartós fogyasztási cikkek ára nem változott az előző hónaphoz képest. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 1,2 százalékkal csökkent egy hónap alatt.

12 hónap alatt, 2009. decemberhez viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 6,7 százalékkal emelkedtek. Ezen belül nőtt az idényáras élelmiszerek (34,2 százalék), az étolaj (30,2 százalék), a liszt (27,0 százalék), a sajt (10,2 százalék) és a tej (7,3 százalék) ára. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 7,5 százalékkal növekedett a háztartási energia ára, ezen belül a vezetékes gáz ára 19,0 százalékkal, a távfűtés ára 8,0 százalékkal nőtt. Szintén átlag felett, 7,5 százalékkal drágultak az egyéb cikkek, ezen belül a járműüzemanyagok ára 20,1 százalékkal, a gyógyszerek, gyógyáruké 2,7 százalékkal nőtt. A szeszes italok, dohányáruk (3,4 százalék) és a szolgáltatások (2,8 százalék) esetében átlag alatti áremelkedés volt megfigyelhető. Ez utóbbi csoporton belül a távolsági utazás 10,7, a szemétszállítás 5,3, a helyi tömegközlekedés 5,0 százalékkal drágult. Szintén átlag alatt, 0,7 százalékkal emelkedtek a ruházkodási cikkek árai. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,4 százalékkal kellett kevesebbet fizetni, mint egy évvel ezelőtt.

A 2010. évben a fogyasztói árak átlagosan 4,9 százalékkal emelkedtek az előző évhez viszonyítva. A legnagyobb mértékben az egyéb cikkek drágultak, 8,8 százalékkal. Átlag felett növekedtek továbbá a szeszes italok, dohányáruk (8,2 százalék), valamint a háztartási energia (6,3 százalék) árai. Az átlaghoz képest kisebb mértékű áremelkedés következett be a szolgáltatások (4,3 százalék), az élelmiszerek (3,2 százalék) és a tartós fogyasztási cikkek (0,2 százalék) esetében. A ruházkodási cikkekért átlagosan 0,4 százalékkal kellett kevesebbet fizetni, az előző évhez képest.

Az EU 27 tagországában 2010. novemberben a fogyasztói árak a harmonizált adatok szerint átlagosan 2,3 százalékkal voltak magasabbak, mint 2009. novemberben. Árcsökkenés volt megfigyelhető Írországban (0,8 százalék), a legnagyobb áremelkedést pedig Romániában (7,7 százalék) és Észtországban (5,0 százalék) mérték.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG