1p
2010. decemberben az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,4 százalék volt, 2009. decemberhez viszonyítva az árak 4,7 százalékkal növekedtek. Tavaly átlagosan 4,9 százalékos volt az infláció az előző évhez képest
2010. decemberben az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,4 százalék volt, 2009. decemberhez viszonyítva az árak 4,7 százalékkal növekedtek. Az elmúlt évben átlagosan 4,9 százalékkal voltak magasabbak az árak, mint 2009-ben - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

1 hónap alatt – 2010. novemberhez viszonyítva – az élelmiszerek árai 0,6 százalékkal emelkedtek. Növekedett a liszt (3,8 százalék), az idényáras élelmiszerek – burgonya, friss zöldség, gyümölcs – (2,8 százalék), az étolaj és a száraztészta (2,1-2,1 százalék), valamint a tej (1,3 százalék) ára. Árcsökkenés volt megfigyelhető a szalámi, szárazkolbász, sonka (2,5 százalék), a csokoládé, kakaó (1,7 százalék) és a sertéshús (1,6 százalék) esetében. A legnagyobb mértékben, 1,7 százalékkal, az egyéb cikkek drágultak, ezen belül a járműüzemanyagok ára 4,3 százalékkal nőtt. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 1,0 százalékkal emelkedtek a ruházkodási cikkek, 0,5 százalékkal a háztartási energia árai. A szolgáltatások körében kismértékű árnövekedés (0,1 százalék) volt megfigyelhető. A tartós fogyasztási cikkek ára nem változott az előző hónaphoz képest. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 1,2 százalékkal csökkent egy hónap alatt.

12 hónap alatt, 2009. decemberhez viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 6,7 százalékkal emelkedtek. Ezen belül nőtt az idényáras élelmiszerek (34,2 százalék), az étolaj (30,2 százalék), a liszt (27,0 százalék), a sajt (10,2 százalék) és a tej (7,3 százalék) ára. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 7,5 százalékkal növekedett a háztartási energia ára, ezen belül a vezetékes gáz ára 19,0 százalékkal, a távfűtés ára 8,0 százalékkal nőtt. Szintén átlag felett, 7,5 százalékkal drágultak az egyéb cikkek, ezen belül a járműüzemanyagok ára 20,1 százalékkal, a gyógyszerek, gyógyáruké 2,7 százalékkal nőtt. A szeszes italok, dohányáruk (3,4 százalék) és a szolgáltatások (2,8 százalék) esetében átlag alatti áremelkedés volt megfigyelhető. Ez utóbbi csoporton belül a távolsági utazás 10,7, a szemétszállítás 5,3, a helyi tömegközlekedés 5,0 százalékkal drágult. Szintén átlag alatt, 0,7 százalékkal emelkedtek a ruházkodási cikkek árai. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,4 százalékkal kellett kevesebbet fizetni, mint egy évvel ezelőtt.

A 2010. évben a fogyasztói árak átlagosan 4,9 százalékkal emelkedtek az előző évhez viszonyítva. A legnagyobb mértékben az egyéb cikkek drágultak, 8,8 százalékkal. Átlag felett növekedtek továbbá a szeszes italok, dohányáruk (8,2 százalék), valamint a háztartási energia (6,3 százalék) árai. Az átlaghoz képest kisebb mértékű áremelkedés következett be a szolgáltatások (4,3 százalék), az élelmiszerek (3,2 százalék) és a tartós fogyasztási cikkek (0,2 százalék) esetében. A ruházkodási cikkekért átlagosan 0,4 százalékkal kellett kevesebbet fizetni, az előző évhez képest.

Az EU 27 tagországában 2010. novemberben a fogyasztói árak a harmonizált adatok szerint átlagosan 2,3 százalékkal voltak magasabbak, mint 2009. novemberben. Árcsökkenés volt megfigyelhető Írországban (0,8 százalék), a legnagyobb áremelkedést pedig Romániában (7,7 százalék) és Észtországban (5,0 százalék) mérték.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG