4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Óriási fejlődésen ment át a magyar borszakma, és a híres borászatoknál szerencsére biztosított az utánpótlás is. A szakemberek munkájának köszönhetően mostanra divat lett a borozás Magyarországon - az év egyik legkülönlegesebb rendezvénye pedig épp fontos jubileumot ünnepel. Dr. Tábor Istvánt, a szervező Trinety Media Kft. ügyvezetőjét kérdeztük.

A rendszerváltás óta jelentős átalakuláson ment át a magyar borászat. Hol tartunk most, hol van a magyar bor helye a világban?

Dr. Tábor István

Az elmúlt 25 évben valóban óriási a fejlődés. Beérni látszik az a munka, amelyet néhány – a top borvidékeinken dolgozó – termelő elkezdett a kilencvenes években. A megjelenő igényes fesztiváloknak, illetve azoknak a borászoknak köszönhetően, akik nem csak jó bort tudnak készíteni, hanem rájöttek arra, hogy azt el is kell tudni adni, divat lett a borozás. Szerencsére a gasztronómia is sokat fejlődött az elmúlt években, már elmondhatjuk, hogy országosan van 10-20 prémium étterem. A gasztronómia és a borászat fejlődése pedig egymást erősítő folyamatok.

A magyar bor helye egyelőre itthon van, itthon kell megteremteni azt a közönséget, amely tudja értékelni és finanszírozni a minőséget. A tokaji persze kiemelt figyelmet érdemel, hiszen azt a külföldi borrajongók is tudják, hogy egyedülálló termékről van szó, de az itthoni értékesítés kell legyen az az alap, amire később építkezni lehet.

Értenek a magyar fogyasztók a borhoz? Mik a kedvenceink?

Van egy fogyasztói réteg, amelyről elmondható, hogy ért valamelyest a borhoz. A Borászportál.hu készített több fogyasztói felmérést is. Ezek szerint az általunk egyszerű borfogyasztóknak és érdeklődőknek nevezett csoport teszi ki a „borosok” nagyjából 70-80%-át, a borbarátnak, borismerőnek és borszakembernek, tehát olyannak, akire már azt lehet mondani, hogy ért a borokhoz, válaszadóink nagyjából 15-20%-a sorolta magát.

Felméréseink szerint a magyarok ragaszkodnak a bejáratott bormárkákhoz, leginkább az egri, villányi és tokaji borokat keresik.

Vannak olyan híres borászok, pincészetek, akiket-amelyeket szinte minden magyar borkedvelő régóta ismer. Mi a helyzet az utánpótlással? Vannak feltörekvő fiatalok, akikre oda kell figyelni?

Elmondható, hogy a híres magyar borászatokban az utánpótlás biztosított, sőt, sok esetben a következő generáció számára már megvan az a lehetőség, hogy külföldön, Franciaországban, Olaszországban, vagy épp Kaliforniában tanulja meg a szakma különböző fogásait, szerezzen gyakorlatot.

A Magyar Borok Bálja szervezőiként mi is igyekszünk tenni azért, hogy az új generáció lehetőségei gyarapodjanak. A bálon 2006-óta adják át a Gál Tibor Emlékdíjat, amelyet tavaly megújítottunk. Arra törekszünk, hogy a segítségével olyan szakembereket ismertessünk meg a közönséggel, akik kiváló borászok, de eddig nem voltak széles körben ismertek. A jelölteket az Év Bortermelője cím birtokosai ajánlják, és a borszerető közönséget kérjük meg arra, hogy szavazzák meg azt, aki egy szakmai ösztöndíjat, valamint egy online hirdetési csomagot kap.

A Winelovers több olyan eseményt is rendezett a közelmúltban, ahol a szokásos borfesztivál-egyveleg helyett egy-egy borfajtát jártak körül alaposabban: egyszer az olaszrizlinget, máskor a kékfrankos vagy a bordói borokat lehetett megismerni. Bejön a vendégeknek ez a stratégia?

Igen. Négy sikeres rendezvény után határozottan úgy látjuk, van jövője a tematikus boros programoknak. A Winelovers rendezvények jó hangulatú közönségtalálkozók a borászok és a fogyasztók között, ugyanakkor komoly szakmai részük is van, hiszen az egyes témák avatott szakértői tartanak mesterkurzusokat. A mi vendégeinknek jó részét nyugodtan nevezhetjük „vájtfülű” fogyasztónak. Ők azok, akik ismerik a magyar borokat, borvidékeket, így érdeklődve fordulnak az egyes fajták, termőhelyek felé. Márciusban a tokaji borok, áprilisban a kékfrankos, júniusban a pezsgők, októberben az olaszrizling, novemberben pedig a cabernet franc, a cabernet sauvignon és a merlot van terítéken.

Az év egyik legkülönlegesebb boros rendezvénye a februári Magyar Borok Bálja - ráadásul az idén szép jubileumot is ünnepelnek. Mivel készülnek?

Azon vagyunk, hogy minden szempontból emlékezetes legyen a 10. Magyar Borok Bálja. Van egy kiváló borsorunk, amelyben tradicionális eljárással készült magyar pezsgők, tokaji furmint, aszú, szekszárdi kadarka és kékfrankos, valamint villányi házasítás is megtalálható. A bál séfjei azon dolgoznak, hogy ezekhez a különleges minőségű borokhoz tökéletesen illő ételeket kóstolhasson a közönség.

A bál azonban nem csak gasztronómiai élményeket tartogat a vendégeknek, hiszen olyan neves előadókat sikerült meghívnunk, mint Vásáry André férfi szoprán, a Four Fathers énekegyüttes, Elek Norbert zongoraművész, és az InFusion Trió.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG