1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az agrártermékek termelőiár-szintje 2009 júliusában 14,9%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest
Az agrártermékek termelőiár-szintje 2009 júliusában 14,9%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest - tudtuk meg a KSH ma közzétett jelentéséből.

Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 21,4, az élő állatok és állati termékeké 3,0%-kal esett vissza. 2009. január–júliusban az agrártermékek termelőiár-szintje 21,2%-kal mérséklődött, ami a növényi termékek árszínvonalának 29,7%-os, valamint az állatok és állati termékek árainak 3,6%-os csökkenéséből adódott.

2009 júliusában a gabonafélék termelői ára a 2008. júliusihoz viszonyítva 25,2%-kal visszaesett. Ebben a hónapban kezdődött a búza betakarítása és az idei évi termény értékesítése, ennek következtében a búza termelői ára a 2009. júniusihoz képest 23,6%-kal mérséklődött. A kukorica ára tartja a májusi szintet (31,3 Ft/kg), e termék értékesítési dömpingje a következő hónapokban várható. Az olajnövények termelői ára 38,7%-kal esett vissza. A káposztarepcénél tavaly június óta az árak folyamatosan mérséklődtek – kivéve 2008 decemberét és 2009 májusát –, de a kilengések után mindig visszaállt a világpiaci ármozgásoknak megfelelő csökkenő trend. A napraforgónál az idei termék értékesítése még nem kezdődött el. Az elmúlt egy évben nem volt egyenletes az árcsökkenés, a 2009. júliusi (64,4 Ft/kg-os) felvásárlási ár elmaradt a 2008. szeptemberi 79,8 Ft/kg-os betakarítási ártól.

A burgonya termelői ára 3,6%-kal nőtt, a zöldségféléké 6,0%-kal mérséklődött. Ebben az időszakban a legjelentősebb súlyú termékek a zöldborsó és a zöldpaprika voltak, előbbinek 0,6, utóbbinak 29,3%-kal csökkent az ára az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A gyümölcsök termelői ára 20,1%-kal esett vissza; a meggyé 9,7, a ribiszkéé 29,6, a barackféléké 25%-kal csökkent.

A vágóállatok termelői árainak 2,7%-os növekedése a vágómarha és a vágósertés árának 12,4, illetve 7,9%-os emelkedéséből, továbbá a vágóbaromfi árának 5,2%-os mérséklődéséből adódott.

A vágómarha felvásárlási ára 2009 májusáig (351,4 Ft/kg) nőtt, majd júliusra 340,8 Ft/kg-ra csökkent. A vágósertés felvásárlási ára a februári 313 Ft/kg-ról folyamatosan 340,5 Ft/kg-ra növekedett. Az állati termékek árainak 16,0%-os mérséklődésén belül az étkezési tyúktojás termelői ára 8,3%-kal emelkedett, a tejé 24,5%-kal visszaesett. A korábbi hónapok árcsökkenése folytatódott, ebben a hónapban a tej felvásárlási ára már csak 56,4 Ft/l-t ért el.

2009. január–júliusban a gabonafélék termelői átlagára 39,2%-kal mérséklődött az előző év első hét hónapjához képest; az ipari növények ára 17,0%-kal lett alacsonyabb. A burgonya ára 5,7%-kal nőtt; a zöldségféléké 6,4, a gyümölcsöké ennél jóval nagyobb mértékben, 23,4%-kal csökkent.

A vágóállatok termelői árai 3,6%-kal emelkedtek, ezen belül a vágósertés és a vágómarha ára nőtt (13,0, illetve 10,3%-kal), a vágóbaromfié csökkent (6,6%-kal). Az állati termékek árai az idei év első hét hónapjában 18,3%-kal mérséklődtek, ezen belül a tejé 26,1%-kal visszaesett, a tojásé 5,5%-kal nőtt.

Drasztikus csökkenés az élelmiszeriparban

Többet kéne öntözni a földeket
Eltűnhet a magyar alma?
Lefelé vezet a búza útja - elemzés
A gépparkon spóroltak a farmerek
Mégis nőhet az ukrán gabonaexport

A prémium halak tenyésztése a jövőnk?

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG