2p
Az orvosok többnyire utálják a guglizó pácienseket, a szindrómákra való rákeresés növeli a félelmet a betegségektől, sokan téves diagnózist állítanak fel magukról, és az egész rontja az orvos-beteg kapcsolatot. Súlyos esetben neve is van a jelenségnek, a cyberchondria. De van egy megoldás.

A cyber, azaz virtuális, számítógépes és a hipochondria, azaz kényszeres betegségérzet szavakból alkották meg a cyberchondriát, a hipochondria számítógépes változatát. Lényegében a hipochondria olyan verziójáról van szó, amit az internetes információdömping idéz elő, vagy erősít.

De úgy tűnik, a normális embereknek sem mindig használ, ha rákeresnek a tüneteikre az interneten. Lehet, hogy egy ártatlan nyirokcsomó-duzzanatról is mindjárt a rákra következtetnek.

Itt csak gondot okoz a Google?

A Frankfurter Allgemeine Zeitung szerint 40 millióan szereznek be egészségügyi információkat az internetről, amit az orvosok többsége nem tart helyesnek. Egy felmérés alapján 800 megkérdezett orvos 45 százaléka szerint a Google csak gondot okoz a praxisukban, további egyharmaduk szerint csak részben okoz nehézségeket, és csak kisebb részük tartotta hasznosnak.

Egymást hülyítő felhasználók

Az orvosok szerint a páciensek csak összezavarodnak, és romlik az orvossal való kapcsolatuk. A körkérdést végzők úgy vélik, sok orvos azt kívánja, bárcsak ne lehetne az internetet erre használni.

Az is probléma, hogy a szindrómákra való internetes keresés sokszor olyan oldalakat ad ki, amelyek nem megbízhatóak, például ahol a feltett kérdésekre egyéb laikus felhasználók adnak teljesen téves, sokszor indulatos válaszokat.

Az a jó, ha orvosok írják

Pedig vannak az interneten jó, szakemberek által írt egészségügyi oldalak, ismeretterjesztő cikkek is. Csak azoknál esetleg nincsen kereső-optimalizálás, nem szerepelnek kiemelt helyen a keresőoldalakon. A lap azt javasolja, hogy a laikus fórumok helyett egyből szakmai oldalakon kezdjük az információ-keresést. Német nyelven fel is sorolnak párat, alapvetően olyanokat, amelyeket orvosok írnak, készítenek.

Magyar nyelven úgy tűnik, hogy az „orvos válaszol” vagy az „egészségügyi szakmai oldalak” keresőkérdésre lehet komolyabb oldalakat találni. Úgy tűnik, nemsokára lesz olyan mobil alkalmazás is a Google-től, amelyben tünetekre lehet keresni, de nem világos, mikor lesz magyar verziója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG