4p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagyon kiélezett versenyt futnak egymással és a többiekkel a diszkontok. Sok terméknél forintra pontosan azonos árat szabnak - derül ki a Klasszis Média Lapcsoport legújabb, havi rendszerességgel megjelenő Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésének első epizódjából. Az Aldi, Lidl és Penny alkotta hármas első meccsében lényegében döntetlen született. 

Bár az infláció lassuló pályán van, az élelmiszerárak még mindig jelentősen meghaladják a tavalyi és korábbi szinteket. Az augusztusi 16,4 százalékos éves fogyasztóiár-emelkedéssel szemben az élelmiszerek indexe 19,5 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban.

A kiskereskedelmi adatokból pedig az is látható, hogy a forgalom volumene csökken, miközben a megvásárolt termékekért többet kell fizetni. A főként élelmiszert forgalmazó üzletekben (élelmiszer-jellegű vegyes kiskereskedelmi boltokban) 7 százalékkal esett a volumen az év első hét hónapjában, a forgalom összege azonban 21 százalékkal, 3825 milliárd forintra nőtt. Ez a helyzet még jobban kiélezte a boltláncok közötti versenyt nemzetközi és magyarországi szinten egyaránt.

Erre utalnak a lapcsoportunk által végzett felmérések is, amelyek rendszeresen vizsgálják a különböző termékek bolti árainak alakulását. A hipermarketek árait monitorozó, 16 éves múltra visszatekintő Privátbankár Árkosár-felmérés, valamint a laptársunk, az Mfor Nyugdíjas Árkosara után most a diszkontok is belépnek a ringbe.

A Klasszis Média Lapcsoport legújabb, Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérését is havi rendszereséggel végezzük el és tesszük közzé annak eredményét.

Hogy állnak? 

A diszkontok eleve jól szerepelnek a magyar piacon, a legnagyobb hálózattal rendelkező boltláncok Trade Magazin által minden évben összeállított listáját 2020 óta a Lidl vezeti, de a Penny és az Aldi is évről évre jelentős forgalombővülést produkál.

A Lidl tavaly 1193 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el, az Aldi 505 milliárddal az ötödik volt a rangsorban, a Penny pedig a hetedik, 489 milliárddal.

Első felmérésünk során, szeptember 21-én, csütörtökön kerestünk fel egy Lidl-, egy Penny- és egy Aldi-üzletet. Arra voltunk kíváncsiak, hogy egy jellemzően alapélelmiszerekből (kristálycukor, búzafinomliszt, ásványvíz, csirkemellfilé, félbarna kenyér) és háztartási termékekből (toalettpapír, mosószer) álló kosár esetén a diszkontok versenye hogyan alakul.

Az első felmérésünk lényegében holtversennyel zárult. A vizsgált termékeknél láthatóan nagyon figyelnek egymásra a diszkontláncok. Gyakran forintra pontosan annyiba kerül az azonos kiszerelés számos termék esetében. Néhány 10 forintos eltérés lehetséges, de az sem jellemző. Persze itt elsősorban saját márkás termékekről van szó, így a minőségben lehet különbség, de a vásárlók szubjektív szempontjai alapján is elképzelhető, hogy van eltérés.

Szinte ugyanannyiba kerül egy-egy kosár a diszkontokban. Fotó: Depositphotos
Szinte ugyanannyiba kerül egy-egy kosár a diszkontokban. Fotó: Depositphotos

A félbarna kenyérből a kilós verzió például a Lidlben és a Pennyben is 589 forint volt, az Aldiban a 750 grammos volt a legolcsóbb, ennek a kilós ára 599 forintra jött ki. A kilós gyorsfagyasztott hasábburgonyát a Lidl és az Aldi egyaránt 689 forintért adta, a Pennyben tett látogatásunkkor csak valamivel több mint 1000 forintért volt kapható ez a termék, de az online árfigyelő szerint 599 forintért is van ilyen az utóbbi boltlánc egyégeiben. A mostani felmérésbe az előbbi került bele. A legolcsóbb háromrétegű toalettpapír esetében a Lidl és a Penny 8 tekercses, az Aldi viszont 10 tekercses csomagot kínált, így az egységárakat 10 tekercsre vetítve szerepeltettük a felmérésben.

A Privátbankár Diszkont Árkosárban lévő termékek átlagosan 9580 forintba kerültek, az eltérés a két véglet között mindössze alig több mint 300 forint volt, ami 3 százalékos szórást jelent és elsősorban a már említett gyorsfagyasztott hasábburgonya árával magyarázható. 

A Privátbankár Diszkont Árkosár a jövőben minden hónap végén jelentkezik új eredményekkel, a kosár tartalma pedig változhat a jövőben annak érdekében, hogy még pontosabb körképet adhassunk a diszkontok árazásáról, ezen keresztül pedig a "bolti infláció" alakulásáról.

Megjegyzés: A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés során a kosárban tizennégy termék szerepel. Félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrőlt kávé, folyékony mosópor, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya. A felmérésekre minden hónap második felében kerül sor az adott héten csütörtökön vagy pénteken, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
Vásárló Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain
PR | 2025. január 15. 11:52
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!
Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló PMS kezelése: a viszcerális terápia alkalmazása a menstruációs görcsök enyhítésére
Márkázott tartalom | 2025. január 13. 10:43
A premenstruációs szindróma sok nő életét megnehezíti, melynek tünetei rendkívül változatosak, mind fizikai, mind érzelmi szinten jelentkezhetnek. Az érintettek tapasztalhatnak ingerlékenységet, hangulatingadozást, feszültséget vagy akár depresszióra emlékeztető tüneteket. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló Ezekbe fektess, ha az online jelenléted szeretnéd erősíteni!
Márkázott tartalom | 2025. január 12. 10:11
  Az online jelenlét egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások sikerében, legyen szó egyéni vállalkozásról vagy multinacionális cégről. A digitalizáció térnyerésével már nem elég egy egyszerű weboldal vagy közösségi média profil. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, és valódi eredményeket érj el, célzott stratégiára és befektetésekre van szükség. De melyek azok a területek, amelyekre mindenképp érdemes koncentrálni?
Vásárló Hitelprogramok, amelyek komoly segítséget jelenthetnek a cégek számára
Márkázott tartalom | 2025. január 11. 12:07
Modern világunkban különféle megoldások támogatják a cégek működését. Ilyen az az integrált szoftverrendszer is, az úgynevezett ERP, amely segítségével a vezetőség azonnal lehívhat fontos információkat.
Vásárló Hogyan rendezzünk be egy élelmiszerboltot?
Márkázott tartalom | 2025. január 8. 11:04
Természetesen egy új vállalkozás indítása tele van izgalmakkal és kihívásokkal. Ahhoz, hogy minél nagyobb hatékonysággal induljon már az első időszak, alapos tervezésre van szükség. Az élelmiszeripari boltok berendezése nagymértékben hozzájárul az üzlet sikeréhez. Ebben pedig a polcok jelentik a legnagyobb segítséget.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG