4p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagyon kiélezett versenyt futnak egymással és a többiekkel a diszkontok. Sok terméknél forintra pontosan azonos árat szabnak - derül ki a Klasszis Média Lapcsoport legújabb, havi rendszerességgel megjelenő Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésének első epizódjából. Az Aldi, Lidl és Penny alkotta hármas első meccsében lényegében döntetlen született. 

Bár az infláció lassuló pályán van, az élelmiszerárak még mindig jelentősen meghaladják a tavalyi és korábbi szinteket. Az augusztusi 16,4 százalékos éves fogyasztóiár-emelkedéssel szemben az élelmiszerek indexe 19,5 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban.

A kiskereskedelmi adatokból pedig az is látható, hogy a forgalom volumene csökken, miközben a megvásárolt termékekért többet kell fizetni. A főként élelmiszert forgalmazó üzletekben (élelmiszer-jellegű vegyes kiskereskedelmi boltokban) 7 százalékkal esett a volumen az év első hét hónapjában, a forgalom összege azonban 21 százalékkal, 3825 milliárd forintra nőtt. Ez a helyzet még jobban kiélezte a boltláncok közötti versenyt nemzetközi és magyarországi szinten egyaránt.

Erre utalnak a lapcsoportunk által végzett felmérések is, amelyek rendszeresen vizsgálják a különböző termékek bolti árainak alakulását. A hipermarketek árait monitorozó, 16 éves múltra visszatekintő Privátbankár Árkosár-felmérés, valamint a laptársunk, az Mfor Nyugdíjas Árkosara után most a diszkontok is belépnek a ringbe.

A Klasszis Média Lapcsoport legújabb, Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérését is havi rendszereséggel végezzük el és tesszük közzé annak eredményét.

Hogy állnak? 

A diszkontok eleve jól szerepelnek a magyar piacon, a legnagyobb hálózattal rendelkező boltláncok Trade Magazin által minden évben összeállított listáját 2020 óta a Lidl vezeti, de a Penny és az Aldi is évről évre jelentős forgalombővülést produkál.

A Lidl tavaly 1193 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el, az Aldi 505 milliárddal az ötödik volt a rangsorban, a Penny pedig a hetedik, 489 milliárddal.

Első felmérésünk során, szeptember 21-én, csütörtökön kerestünk fel egy Lidl-, egy Penny- és egy Aldi-üzletet. Arra voltunk kíváncsiak, hogy egy jellemzően alapélelmiszerekből (kristálycukor, búzafinomliszt, ásványvíz, csirkemellfilé, félbarna kenyér) és háztartási termékekből (toalettpapír, mosószer) álló kosár esetén a diszkontok versenye hogyan alakul.

Az első felmérésünk lényegében holtversennyel zárult. A vizsgált termékeknél láthatóan nagyon figyelnek egymásra a diszkontláncok. Gyakran forintra pontosan annyiba kerül az azonos kiszerelés számos termék esetében. Néhány 10 forintos eltérés lehetséges, de az sem jellemző. Persze itt elsősorban saját márkás termékekről van szó, így a minőségben lehet különbség, de a vásárlók szubjektív szempontjai alapján is elképzelhető, hogy van eltérés.

Szinte ugyanannyiba kerül egy-egy kosár a diszkontokban. Fotó: Depositphotos
Szinte ugyanannyiba kerül egy-egy kosár a diszkontokban. Fotó: Depositphotos

A félbarna kenyérből a kilós verzió például a Lidlben és a Pennyben is 589 forint volt, az Aldiban a 750 grammos volt a legolcsóbb, ennek a kilós ára 599 forintra jött ki. A kilós gyorsfagyasztott hasábburgonyát a Lidl és az Aldi egyaránt 689 forintért adta, a Pennyben tett látogatásunkkor csak valamivel több mint 1000 forintért volt kapható ez a termék, de az online árfigyelő szerint 599 forintért is van ilyen az utóbbi boltlánc egyégeiben. A mostani felmérésbe az előbbi került bele. A legolcsóbb háromrétegű toalettpapír esetében a Lidl és a Penny 8 tekercses, az Aldi viszont 10 tekercses csomagot kínált, így az egységárakat 10 tekercsre vetítve szerepeltettük a felmérésben.

A Privátbankár Diszkont Árkosárban lévő termékek átlagosan 9580 forintba kerültek, az eltérés a két véglet között mindössze alig több mint 300 forint volt, ami 3 százalékos szórást jelent és elsősorban a már említett gyorsfagyasztott hasábburgonya árával magyarázható. 

A Privátbankár Diszkont Árkosár a jövőben minden hónap végén jelentkezik új eredményekkel, a kosár tartalma pedig változhat a jövőben annak érdekében, hogy még pontosabb körképet adhassunk a diszkontok árazásáról, ezen keresztül pedig a "bolti infláció" alakulásáról.

Megjegyzés: A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés során a kosárban tizennégy termék szerepel. Félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrőlt kávé, folyékony mosópor, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya. A felmérésekre minden hónap második felében kerül sor az adott héten csütörtökön vagy pénteken, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Megjósolták a fogadóirodák Trump győzelmét
Natív tartalom | 2024. november 6. 12:51
A csatatérállamok drámai hajrája rendkívüli izgalmat hozott az USA elnöki posztjáért vívott versenyben. Magyarországon idén először lehetett fogadni az elnökválasztásra, és jelentős számban fogadtak jó érzékkel Trump győzelmére.
Vásárló Buksza: baktériumcunami vagy tisztaság a lakásban? Kisokos a mosogatószivacsokhoz, törlőkendőkhöz
Buksza blog | 2024. november 4. 16:17
A háztartásokban használt tisztítóeszközöket időnként ki kell dobni, ám az meglepő, hogy a szakértők szerint milyen gyakran kell ezt megtenni.
Vásárló Összeomlás előtt az étteremlánc, a magyar leány időben váltott
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 12:36
A Magyarországon is ismert amerikai TGI Friday’s könnyen lehet, hogy teljesen eltűnik a színről.
Vásárló Kitört a tojásválság, elszálltak az árak: külföldről dobnak mentőövet a szlovák vásárlóknak
Buksza blog | 2024. november 4. 10:27
Szlovákiában a tavalyi madárinfluenza-járvány után ősszel is kitört egy hasonló fertőzés, így várhatóan hazai forrásból nem lesz elég tojás a boltokban. Az árak természetesen nőnek.
Vásárló Három rangos nemzetközi díj a fővárosi luxushotelnek
Natív tartalom | 2024. november 4. 07:00
Három díjat nyert a Mystery Hotel Budapest az Észak-Írországban található Galgormban megrendezett 18. World Luxury Hotel Awards gálán.
Vásárló A Penny célba veszi a nyugdíjasokat, dedikált termékeket kapnak az olasz boltokban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 3. 10:37
Olaszországban a Penny kifejezetten az idősek, nyugdíjasok igényeire szabott termékcsaládot hoz forgalomba. A boltlánc szerint a cikkek nagyon egészségesek és csábító a márkanevük.
Vásárló Kid Rock, Elon Musk vagy épp Barack Obama is befolyásolja a nyereményszorzókat – Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2024. november 2. 08:56
Milyen nüanszok befolyásolják az oddsokat? Kit látnak esélyesebbnek a Fehér Házért folyó versenyben a magyarok? Kire fogadnak a férfiak és kire a hölgyek? Mi alapján döntenek a fogadók? Milyen eseményekre lehet fogadni, és mekkora nyereményt remélhetnek? Milyen veszélyek leselkednek azokra, akik nem a kellő körültekintéssel választanak fogadóirodát? Ezekről a kérdésekről is beszélgettünk Tulik Ágnessel, a Vegas.hu marketingigazgatójával.
Vásárló A Lidl tényleg meghökkentő lépéssel rukkolt elő, bevetette Dr. Günstiget
Buksza blog | 2024. november 1. 14:35
Alaposan megdolgoztatta marketingeseit a Lidl az idei bevásárlási szezon előtt, hogy olyan reklámokkal álljanak elő, amelyek ki tudnak tűnni a vásárlókat elárasztó hirdetésözönből.
Vásárló Folytatódik a műanyagpalack-háború: nekimentek a Coca-Colának és a Pepsinek
Buksza blog | 2024. november 1. 12:58
Vásárlóik átverésével vádolja az Egyesült Államok legnépesebb megyéjének önkormányzata a két legismertebb kólacéget, mert műanyagpalackjaik szerinte nem igazán újrahasznosíthatók.
Vásárló Kihúzta a gyufát, nagy bajba kerülhet a Temu
Buksza blog | 2024. október 31. 18:57
Az Európai Bizottság elégedetlen a Temu által benyújtott jelentéssel, amely arról számolt be, milyen intézkedésekkel igyekeztek megakadályozni, hogy gyanús termékek kerüljenek fel az elektronikus piacterükre.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG