4p

Nagyon kiélezett versenyt futnak egymással és a többiekkel a diszkontok. Sok terméknél forintra pontosan azonos árat szabnak - derül ki a Klasszis Média Lapcsoport legújabb, havi rendszerességgel megjelenő Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésének első epizódjából. Az Aldi, Lidl és Penny alkotta hármas első meccsében lényegében döntetlen született. 

Bár az infláció lassuló pályán van, az élelmiszerárak még mindig jelentősen meghaladják a tavalyi és korábbi szinteket. Az augusztusi 16,4 százalékos éves fogyasztóiár-emelkedéssel szemben az élelmiszerek indexe 19,5 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban.

A kiskereskedelmi adatokból pedig az is látható, hogy a forgalom volumene csökken, miközben a megvásárolt termékekért többet kell fizetni. A főként élelmiszert forgalmazó üzletekben (élelmiszer-jellegű vegyes kiskereskedelmi boltokban) 7 százalékkal esett a volumen az év első hét hónapjában, a forgalom összege azonban 21 százalékkal, 3825 milliárd forintra nőtt. Ez a helyzet még jobban kiélezte a boltláncok közötti versenyt nemzetközi és magyarországi szinten egyaránt.

Erre utalnak a lapcsoportunk által végzett felmérések is, amelyek rendszeresen vizsgálják a különböző termékek bolti árainak alakulását. A hipermarketek árait monitorozó, 16 éves múltra visszatekintő Privátbankár Árkosár-felmérés, valamint a laptársunk, az Mfor Nyugdíjas Árkosara után most a diszkontok is belépnek a ringbe.

A Klasszis Média Lapcsoport legújabb, Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérését is havi rendszereséggel végezzük el és tesszük közzé annak eredményét.

Hogy állnak? 

A diszkontok eleve jól szerepelnek a magyar piacon, a legnagyobb hálózattal rendelkező boltláncok Trade Magazin által minden évben összeállított listáját 2020 óta a Lidl vezeti, de a Penny és az Aldi is évről évre jelentős forgalombővülést produkál.

A Lidl tavaly 1193 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el, az Aldi 505 milliárddal az ötödik volt a rangsorban, a Penny pedig a hetedik, 489 milliárddal.

Első felmérésünk során, szeptember 21-én, csütörtökön kerestünk fel egy Lidl-, egy Penny- és egy Aldi-üzletet. Arra voltunk kíváncsiak, hogy egy jellemzően alapélelmiszerekből (kristálycukor, búzafinomliszt, ásványvíz, csirkemellfilé, félbarna kenyér) és háztartási termékekből (toalettpapír, mosószer) álló kosár esetén a diszkontok versenye hogyan alakul.

Az első felmérésünk lényegében holtversennyel zárult. A vizsgált termékeknél láthatóan nagyon figyelnek egymásra a diszkontláncok. Gyakran forintra pontosan annyiba kerül az azonos kiszerelés számos termék esetében. Néhány 10 forintos eltérés lehetséges, de az sem jellemző. Persze itt elsősorban saját márkás termékekről van szó, így a minőségben lehet különbség, de a vásárlók szubjektív szempontjai alapján is elképzelhető, hogy van eltérés.

Szinte ugyanannyiba kerül egy-egy kosár a diszkontokban. Fotó: Depositphotos
Szinte ugyanannyiba kerül egy-egy kosár a diszkontokban. Fotó: Depositphotos

A félbarna kenyérből a kilós verzió például a Lidlben és a Pennyben is 589 forint volt, az Aldiban a 750 grammos volt a legolcsóbb, ennek a kilós ára 599 forintra jött ki. A kilós gyorsfagyasztott hasábburgonyát a Lidl és az Aldi egyaránt 689 forintért adta, a Pennyben tett látogatásunkkor csak valamivel több mint 1000 forintért volt kapható ez a termék, de az online árfigyelő szerint 599 forintért is van ilyen az utóbbi boltlánc egyégeiben. A mostani felmérésbe az előbbi került bele. A legolcsóbb háromrétegű toalettpapír esetében a Lidl és a Penny 8 tekercses, az Aldi viszont 10 tekercses csomagot kínált, így az egységárakat 10 tekercsre vetítve szerepeltettük a felmérésben.

A Privátbankár Diszkont Árkosárban lévő termékek átlagosan 9580 forintba kerültek, az eltérés a két véglet között mindössze alig több mint 300 forint volt, ami 3 százalékos szórást jelent és elsősorban a már említett gyorsfagyasztott hasábburgonya árával magyarázható. 

A Privátbankár Diszkont Árkosár a jövőben minden hónap végén jelentkezik új eredményekkel, a kosár tartalma pedig változhat a jövőben annak érdekében, hogy még pontosabb körképet adhassunk a diszkontok árazásáról, ezen keresztül pedig a "bolti infláció" alakulásáról.

Megjegyzés: A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés során a kosárban tizennégy termék szerepel. Félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrőlt kávé, folyékony mosópor, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya. A felmérésekre minden hónap második felében kerül sor az adott héten csütörtökön vagy pénteken, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
Vásárló Amikor a megelőzés olcsóbb, mint a javítás
Márkázott tartalom | 2025. december 6. 14:43
A mindennapokban gyakran csak akkor figyelünk fel egy problémára, amikor már nagy a baj. Holott sok esetben – legyen szó épületekről, a kertünkről, a szerszámainkról vagy akár a háztartási gépeinkről – a megelőzés nemcsak egyszerűbb és gyorsabb, de hosszú távon sokkal költséghatékonyabb is lenne. A Poli-Farbe tapasztalata az, hogy a karbantartás rendszerszerű, előrelátó szemlélete rengeteg kiadástól kímélhet meg bennünket, ahogy az is, ha már a kivitelezéskor a minőséget keressük – lássuk, miért.
Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG