4p

Nagyon kiélezett versenyt futnak egymással és a többiekkel a diszkontok. Sok terméknél forintra pontosan azonos árat szabnak - derül ki a Klasszis Média Lapcsoport legújabb, havi rendszerességgel megjelenő Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésének első epizódjából. Az Aldi, Lidl és Penny alkotta hármas első meccsében lényegében döntetlen született. 

Bár az infláció lassuló pályán van, az élelmiszerárak még mindig jelentősen meghaladják a tavalyi és korábbi szinteket. Az augusztusi 16,4 százalékos éves fogyasztóiár-emelkedéssel szemben az élelmiszerek indexe 19,5 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban.

A kiskereskedelmi adatokból pedig az is látható, hogy a forgalom volumene csökken, miközben a megvásárolt termékekért többet kell fizetni. A főként élelmiszert forgalmazó üzletekben (élelmiszer-jellegű vegyes kiskereskedelmi boltokban) 7 százalékkal esett a volumen az év első hét hónapjában, a forgalom összege azonban 21 százalékkal, 3825 milliárd forintra nőtt. Ez a helyzet még jobban kiélezte a boltláncok közötti versenyt nemzetközi és magyarországi szinten egyaránt.

Erre utalnak a lapcsoportunk által végzett felmérések is, amelyek rendszeresen vizsgálják a különböző termékek bolti árainak alakulását. A hipermarketek árait monitorozó, 16 éves múltra visszatekintő Privátbankár Árkosár-felmérés, valamint a laptársunk, az Mfor Nyugdíjas Árkosara után most a diszkontok is belépnek a ringbe.

A Klasszis Média Lapcsoport legújabb, Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérését is havi rendszereséggel végezzük el és tesszük közzé annak eredményét.

Hogy állnak? 

A diszkontok eleve jól szerepelnek a magyar piacon, a legnagyobb hálózattal rendelkező boltláncok Trade Magazin által minden évben összeállított listáját 2020 óta a Lidl vezeti, de a Penny és az Aldi is évről évre jelentős forgalombővülést produkál.

A Lidl tavaly 1193 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el, az Aldi 505 milliárddal az ötödik volt a rangsorban, a Penny pedig a hetedik, 489 milliárddal.

Első felmérésünk során, szeptember 21-én, csütörtökön kerestünk fel egy Lidl-, egy Penny- és egy Aldi-üzletet. Arra voltunk kíváncsiak, hogy egy jellemzően alapélelmiszerekből (kristálycukor, búzafinomliszt, ásványvíz, csirkemellfilé, félbarna kenyér) és háztartási termékekből (toalettpapír, mosószer) álló kosár esetén a diszkontok versenye hogyan alakul.

Az első felmérésünk lényegében holtversennyel zárult. A vizsgált termékeknél láthatóan nagyon figyelnek egymásra a diszkontláncok. Gyakran forintra pontosan annyiba kerül az azonos kiszerelés számos termék esetében. Néhány 10 forintos eltérés lehetséges, de az sem jellemző. Persze itt elsősorban saját márkás termékekről van szó, így a minőségben lehet különbség, de a vásárlók szubjektív szempontjai alapján is elképzelhető, hogy van eltérés.

Szinte ugyanannyiba kerül egy-egy kosár a diszkontokban. Fotó: Depositphotos
Szinte ugyanannyiba kerül egy-egy kosár a diszkontokban. Fotó: Depositphotos

A félbarna kenyérből a kilós verzió például a Lidlben és a Pennyben is 589 forint volt, az Aldiban a 750 grammos volt a legolcsóbb, ennek a kilós ára 599 forintra jött ki. A kilós gyorsfagyasztott hasábburgonyát a Lidl és az Aldi egyaránt 689 forintért adta, a Pennyben tett látogatásunkkor csak valamivel több mint 1000 forintért volt kapható ez a termék, de az online árfigyelő szerint 599 forintért is van ilyen az utóbbi boltlánc egyégeiben. A mostani felmérésbe az előbbi került bele. A legolcsóbb háromrétegű toalettpapír esetében a Lidl és a Penny 8 tekercses, az Aldi viszont 10 tekercses csomagot kínált, így az egységárakat 10 tekercsre vetítve szerepeltettük a felmérésben.

A Privátbankár Diszkont Árkosárban lévő termékek átlagosan 9580 forintba kerültek, az eltérés a két véglet között mindössze alig több mint 300 forint volt, ami 3 százalékos szórást jelent és elsősorban a már említett gyorsfagyasztott hasábburgonya árával magyarázható. 

A Privátbankár Diszkont Árkosár a jövőben minden hónap végén jelentkezik új eredményekkel, a kosár tartalma pedig változhat a jövőben annak érdekében, hogy még pontosabb körképet adhassunk a diszkontok árazásáról, ezen keresztül pedig a "bolti infláció" alakulásáról.

Megjegyzés: A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés során a kosárban tizennégy termék szerepel. Félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrőlt kávé, folyékony mosópor, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya. A felmérésekre minden hónap második felében kerül sor az adott héten csütörtökön vagy pénteken, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A megbízható rögzítés az építőipar alapja
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 16:45
Az építkezések és felújítások világában sokszor a legapróbb részletek döntik el, mennyire lesz tartós és biztonságos a végeredmény. Akár egy családi ház szerkezetéről, akár ipari létesítményről van szó, a stabil rögzítés nélkülözhetetlen. Azok az elemek, amelyek a háttérben végzik a dolgukat, valójában a teljes szerkezet biztonságát tartják kézben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG