1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újraéledt a Nagykörút, az Andrássy útra pedig lassan egyre több nagy luxus márka költözik be - élesedik a budapesti bevásárlóutcák versenye
Újraéledt a Nagykörút, az Andrássy útra pedig lassan egyre több nagy luxus márka költözik be - élesedik a budapesti bevásárlóutcák versenye - tudtuk meg a Ecorys legfrissebb felméréséből.

Közel fél évvel ezelőtt arról érkeztek a hírek, hogy az elmúlt 9 év legmagasabb üresedési arányaival nézünk szembe Budapest belvárosának üzlethelyiség piacán. 2009 végén pedig elmondhatjuk, hogy a gazdasági válság eltérően befolyásolta az egyes részpiacokat - ez derül ki az Ecorys Magyarország nemzetközi tanácsadó cég felméréséből. A vizsgálat Budapest legfontosabb bevásárlóutcáira - a Váci utca teljes hosszára, az Andrássy út Bajcsy-Zsilinszky út és Oktogon, valamint a Nagykörút Nyugati tér és Blaha Lujza tér közé eső szakaszaira - terjedt ki, valamint idén először a Vörösmarty tér és a Deák Ferenc utca (Fashion Street) is bekerült a felmérésbe.

A legfrissebb 2009 év végi felmérés szerint, mind az Andrássy úton (jelenleg 17,4%, 2009 közepén 16,8%, 2008-ban 17,6%), mind pedig a Váci utcában (jelenleg 6,5%, év közepén 5,2%, tavaly 6,3%) az év közepén mért pozitív változások ellenére, a mutatók újra elérték a 2008-as kihasználatlansági csúcsot. Az igazi érdekesség azonban, hogy amíg az elmúlt félévben a Nagykörút volt az, amelyik 4%-os gyengülésével magával rántotta a teljes piacot, addig az év végére pont ennek a részpiacnak a kiugró erősödése okán teljesít 0,6%-al erősebben a teljes vizsgált terület. Míg 2008-ban 7,9%, majd 2009 közepén 12% volt az üresedés, addig az év végére 8,1%-ra esett vissza a Nagykörút kihasználatlansági mutatója, ami jól mutatja a gazdasági válság eltérő hatásait.

Az elmúlt egy évben az összevont üresedési ráta grafikonon is megfigyelhető a részpiacok kihasználtságának ellentétes mozgása. Míg a frekventáltabb üzlethelyiség desztinációt kínáló Andrássy úton és Váci utcában az év közepén volt alacsonyabb az üresedés, addig a Nagykörút pontosan ellenkező pályát írt le a maga mutatójával.



A Nagykörúton, az év közepén mért rekord szintű kihasználatlanság után valamelyest meglepő a hirtelen pozitív fordulat. Azonban ha közelebbről megnézzük a folyamatokat, láthatjuk, hogy míg korábban több divat, ajándék vagy ékszerbolt volt ezen a szakaszon, addig mára egyre több kávézó, alacsonyabb kategóriájú étterem, használtruha vagy úgynevezett „százforintos” bolt jelent meg, melyek egyértelműen a válság okozta rést keresik és az alacsonyabb minőségű és olcsóbb termékeket vásárlók piacát célozzák meg.



Az Andrássy úton viszont továbbra is folyamatban van a két-három évvel ezelőtt megindult minőségi váltás, melynek eredményeként az elmúlt félévben olyan új világmárkákkal bővült a kínálat, mint az Armani vagy a Frey Willie, és várhatóan december elején nyitja kapuit a Dolce & Gabbana divatcég is.

A boltok számának növekedése pedig egy régóta várt átadásnak köszönhető, mivel megnyitott a Párisi Nagyáruház (Divatcsarnok), amely nem csak kiskereskedelmi, de építészeti szempontból is emeli Budapest luxus főutcájának presztízsét. A magas üresedési mutató a világcégek igényei miatti folyamatos átrendeződésnek és természetesen a válság okozta, lassúbb piaci expanziónak együttesen köszönhető.



Budapest elsőszámú sétáló és bevásárló utcájában, az elmúlt fél évben, tovább formálódtak az erőviszonyok. Köszönhetően a Fashion street-nek és a Vörösmarty tér további erősödésének – ahol a felmérés szerint az üresedési ráta, 1 kiadatlan bolttal 3% alatt maradt - a Váci utca déli része teljesen leszakad az északihoz képest és ennek megfelelően tovább folyik az átalakulása. Míg a Vörösmarty téren megtalálható közép-felső kategóriás üzlethelyiségekhez közelebbi szakaszon továbbra is megmaradnak a nevesebb divatmárkák üzletei, addig az Erzsébet hídtól délre eső szakasz már csak éhes és/vagy szuvenírt kereső turisták célpontjává vált. Ennek, a már régebben beindult, funkcionális váltásnak is köszönhető, hogy míg a Váci utca északi részén csak 2,5% az üresedés – a Vörösmarty tértől a Régi posta utcáig 0% - addig a déli részen eléri a 10%-ot is.

Karácsonyi nagybevásárlás: irány Magyarország!

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG