A Better Place ötéves fennállása alatt több mint nyolcszáz millió dollárt élt fel, de mindössze kétezer autót sikerült eladnia és nem sikerült újabb befektetőket találnia a további működés érdekében. "Sajnos egyéves kereskedelmi időszak után rájöttünk, hogy vevőink elégedettsége ellenére a nagyközönség nem fogadta termékünket megfelelően és az autógyártóktól sem számíthattunk a szükséges támogatásra"- határozta meg az igazgatótanács a kudarc okát.
A vállalkozás nehézségei miatt Sáj Agaszi alapító már tavaly októberben elhagyta a céget és kevesebb mint felére csökkentették az alkalmazottak számát. Az eredeti üzleti tervek szerint a Better Place-nek évente több mint százezer Renault-Nissan elektromos autót kellett volna eladnia Izraelben, mivel úgy vélték, hogy az alacsonyabb fenntartási költségek, a benzinüzeműhöz hasonló gyorsulás és sebesség, valamint a környezetvédelmi előnyük miatt egyre többen választják az elektromos járműveket, de reményük nem igazolódott be.
Országos elemtöltő és cserélőállomás-rendszert terveztek, de alig kétezer járművet sikerült eladniuk a zsidó államban. A Renault-val kötött megállapodás szerint 2016-ban már 115 ezer autót kellene értékesíteniük, különben súlyos bírságok vártak volna rájuk. Az üzleti modell szerint az autók elemeinek tulajdonosa a Better Place volt, így a csőd és a töltőállomások várható bezárása után a megvásárolt elektromos autók használhatatlanná és értéktelenné válnak.
A vállalkozás kudarcát a Globes című izraeli gazdasági lap szerint főleg az okozta, hogy az elektromos autók még nem versenyképesek a súlyos, viszonylag rövid távú utazást lehetővé tévő és drága elemek miatt.