1p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nielsen piackutató vállalat fogyasztói bizalmi indexe májusban 40 ponton állt, ami megegyezik az áprilisi szinttel, a márciusinál pedig 3 ponttal magasabb
A Nielsen piackutató vállalat fogyasztói bizalmi indexe májusban 40 ponton állt, ami megegyezik az áprilisi szinttel, a márciusinál pedig 3 ponttal magasabb

A megkérdezettek 11 százaléka vélekedett úgy, hogy a mostani időszak - az árakat és a személyes anyagi helyzetet figyelembe véve - alkalmas a szükséges és kívánatos termékek megvásárlására. Ezzel szemben 40 százalék rossznak tartotta a jelen helyzetet vásárlás szempontjából, további 47 százalék pedig nem túl jónak.
   
Az elkövetkező tizenkét hónapban a válaszadók 7 százaléka szerint lesz jó a személyes anyagi helyzete, rosszal számol 46, nem túl jóval pedig 44 százalék. Ugyanerre az időszakra a munkalehetőségeket mindössze 4 százalék ítélte jónak. Rossznak vélte a kilátásokat 62, nem túl jónak pedig 33 százalék.
   

A mutató a 18-59 éves lakosság véleményét összegzi a munkalehetőségekről, személyes anyagi helyzetről és vásárlási kedvről. Az index számításához a Nielsen munkatársai minden hónapban 800 embert kérdeznek meg személyesen.
A 40 pontos májusi fogyasztói bizalmi indexet jelentősen meghaladja a diplomások 62 pontos átlaga, s szintén magas, 59 pont a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb, egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők mutatója. A havi 30 ezer forintnál kisebb, egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élőknél az index 23 ponton állt májusban.
   
A Nielsen azt is felméri havonta, hogy az emberek mely napi fogyasztási cikkekből vesznek kevesebbet, mint három hónappal korábban. A májusi megkérdezés során a válaszadók legnagyobb, egyharmad körüli része a csokoládét, tömény szeszes italt és sós rágcsálnivalót említette ebben a vonatkozásban. Az emberek legkevésbé sampon, mosószer, tisztítószer, tusfürdő és ásványvíz vásárlásaikat fogják vissza, ezekből a termékekből ugyanis a válaszadók csupán 10-16 százaléka vásárol kevesebbet most, mint három hónappal ezelőtt - olvasható a Nielsen közleményében.

Spórolni, spórolni! - már rég hozzászoktunk
Rég nem hipermarketben költjük a legtöbbet
Inkább nem eszünk, de olcsót nem veszünk
Spórol a magyar: se villany, se áram, se ruha?
Egyre csak duzzadnak az otthoni készletek

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG