3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az előző havi árcsökkenés után májusban ismét áremelkedést mértünk a hazai hipermarketekben: több mint 4 százalékkal emelkedtek az élelmiszerárak egy év alatt. A Privátbankár.hu Árkosár-felmérésében így újra történelmi csúcsot mértünk. A krumpli ára továbbra is az egekben van.

Ahogy bő 12 éve minden hónapban, ezúttal is körbejártuk három hazai hipermarket-lánc 1-1 egységét, hogy megvizsgáljuk, hogyan alakult a 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára. Május 7-én vettük a nyakunkba az Auchan, az Interspar és a Tesco 1-1 egységét, ezúttal különös figyelmet szentelve a zöldségosztály kínálatának.

Legutóbbi felmérésünk során árcsökkentést mértünk - negatív volt az árindex, magyarán idén áprilisban olcsóbban tölthettük meg a bevásárlókocsit, mint 2018-ban. Májusban ez már nem jött össze: mindhárom áruházban áremelkedést mértünk éves összehasonlításban.

A legnagyobbat az Auchan emelte az árain tavalyhoz képest, több mint 6 százalékot - ezzel a francia lánc a dobogó aljára csúszott. A felmérést ezúttal újra az Interspar vezeti - havi szinten itt még kevesebbe is kerül az Árkosár, igaz, csak nem egészen 50 forinttal. A Tesco éves összehasonlításban a legkisebbet emelte az árain: mindössze 2,1 százalékkal drágult itt a nagybevásárlás.

Történelmi csúcs

A három áruház közül most csak egyben tudhattuk le 20 ezer forint alatt a havi nagybevásárlást, az átlagár így történelmi csúcsra, 20 310 forintra emelkedett.

Tavaly májushoz képest 4,2 százalékkal (813 forinttal) nőtt a nagybevásárlás átlagos ára, egy hónap alatt pedig 2,5 százalékos (488 forintos) az áremelkedés.

Persze akár 19 ezer forint alatt is megúszhatjuk a hiperekben a minta-élelmiszerkosár beszerzését - ehhez azonban mindent ott kell beszereznünk, ahol a legolcsóbban adják, ami nehezen kivitelezhető dolog.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

A zöldségosztályon továbbra is extrém árakkal találkoztunk, az éves áremelkedés listavezetője is innen került ki: a krumpli majdnem kétszer annyiba kerül, mint tavaly (+91%). A zöldségárakat alaposabban is körüljártuk, erről hamarosan külön cikkel is jelentkezünk. A népegészségügyi termékadó emelése alaposan megdrágította a chipset (+35%). 10 százalékot meghaladó mértékű éves áremelkedést mértünk továbbá a kenyérnél, a lisztnél, a száraztésztánál, a sajtnál, a Túró Rudinál és a tejfölnél is. 18 százalékkal olcsóbb lett viszont egy év alatt az alma, 11 százalékkal a tea és a margarin, 13 százalékkal egyes szénsavmentes üdítők.

Az előző hónaphoz képest 28 százalékkal nőtt az alma ára, 25 százalékkal a száraztésztáé, bő 10 százalékkal pedig a krumpli és egyes égetett szeszesitalok ára. 18 százalékkal olcsóbb lett viszont a banán, 11-gyel pedig a kávé és a tea áprilishoz képest.

A KSH csütörtökön teszi közzé a fogyasztói árak április alakulásáról szóló inflációs adatot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
Vásárló Próbál példát mutatni a Nike abban, hogyan lehet túlélni Trump új világrendjét
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 11:29
Bár Donald Trump vámháborújának hatásait nem tudják elkerülni a cégek, van mozgásterük abban, miként emelik egyes termékeik árát. A Nike például a gyerekeknek szánt cipőkért egyelőre nem kér többet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG